Ez a Tesco nagy dobása: így vásárolunk a jövőben?

Pénzcentrum
2013. augusztus 13. 12:03

Újfajta áruházmodellt mutatott be a Tesco "szülőhazájában", Nagy-Britanniában. Watfordban, London külvárosában felújítottak és átalakítottak egy hipermarketet: az üzlet az élményszerű vásárlás koncepciójára épült.

Izgalmas új kereskedelmi modellel rukkolt elő a Tesco. London külvárosában a napokban adták át azt a felújított hipermarketet, amely elsősorban az élményszerű vásárlást hivatott elősegíteni, több közösségi teret nyújt a vevőknek, sőt, egyfajta szabadidős központként is funkcionál.

Fotó: tescoplc.com


Az áruházlánc nem véletlenül keresi az új utakat: az elmúlt hónapokban igencsak megtépázta hírnevét a hatalmas visszhangot kiváltó lóhúsbotrány, a bevételek is elmaradtak az elvárttól, miközben a konkurencia - például a diszkontláncok - egyre erősebben küzdenek a vásárlókért. A Tesco brit ügyvezetője, Chris Bush is elismerte, hogy nem titkolt céljuk a vásárlók visszacsábítása az áruházakba. Mint azt az Independent című brit lapnak elmondta, leginkább az internetes vásárlás hatására maradnak távol a vevők a boltoktól, ezért jó okot kell adni nekik ahhoz, hogy autóba üljenek, és elmenjenek bevásárolni. Az új koncepció - amely várhatóan a szigetországon kívül Ázsiában is bemutatkozik - pont ezt az élményszerű vásárlást jelenti.

Fotó: tescoplc.com


A most átadott watfordi bolt tágas eladótérrel várja a vevőket: eltűntek a polcok közti szűk folyosók, helyüket átláthatóbb, komfortosabb terek vették át. Egyes termékcsoportok (például a ruházat, a lakberendezés, a hatalmas virág-részleg, a látványpékség) jól elkülönített helyet kaptak, a vevők ezáltal egy szaküzletben érezhetik magukat. A nagy létszámmal dolgozó és jól képzett eladók gyorsan tanácsot tudnak adni a vásárláshoz, de a vevőket a különféle digitális eszközök (érintőképernyős információs terminálok, digitális polccímkék) is segítik. Az élelmiszerek "tálalása" látványos, ösztönző, de sok terméket - például a gyümölcsöket, egyes felvágottakat - meg is kóstolhat a vevő (erre táblákkal ösztönzik is a vásárlókat).

Fotó: tescoplc.com

Az áruház több étteremmel, kávézókkal is várja a vevőket, de az áruházban a szabadidő eltöltését szolgálja például egy fodrászat, kozmetika, gyermekmegőrző, vagy a helyi szervezetek által használható 60 négyzetméteres "közösségi tér" is, ahol többek között főzőtanfolyamokat, zeneoktatást is szerveznek. Az áruházban helyet kapott egy jógastúdió, de az ígéretek szerint más Tesco-hipermarketekben fitnesz-központ és aerobik-terem is lesz.

Fotó: tescoplc.com
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem