A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
Komoly infrastruktúra, 400 fős személyzet látja el a Sziget Fesztivál kártyás fizetési rendszerének üzemeltetését. A teljesen készpénzmentes rendezvényen az egyik legnehezebb feladat pont a készpénz kezelése.
Amit fontos tudni:
Kizárólag kétféle módon fizethetünk a Szigeten (készpénzzel nem):
- Festipay kártya (vagy óra), amely a helyszínen váltható ki
- MasterCard vagy Maestro PayPass bankkártya
Mindkét esetben egyérintéses fizetésről van szó, azaz a kártyát a leolvasó terminálhoz tartva gyorsan és egyszerűen lehet rendezni a számlát a pultoknál. A rendszer alapvetően jó a szervezőknek, hiszen minden költést, pénzforgalmat látnak, a vendéglátóhelyeken nem kell bajlódni a készpénzzel, egyszerűbb a fizetés, a fesztiválozóknak pedig kevesebbet kell sorban állniuk, gyorsabban fizethetnek.
Hatalmas infrastruktúra
Több mint 1100 terminál működik a Szigeten: ezer a kereskedőknél, büféknél, italpultoknál működik, száz pedig a feltöltőpontokon üzemel. A rendszer a beköltözés legelején, pénteken állt fel, és a zárás napján, hétfőn 12 óráig is vissza lehet váltani a kártyákon maradt összegeket - mondta el a Pénzcentrumnak Márki László, a fizetési rendszert üzemeltető Cardnet Zrt. vezérigazgatója

A Szigeten alapvetően két feladatot látnak el: a pénzkezelést, a feltöltőpontok üzemeltetését és a kereskedők termináljainak, azaz az elfogadóhelyek technikai működésének folyamatos biztosítását. Mindkettőhöz komoly háttér-infrastruktúra szükséges: például azért, mert nagy mennyiségű (kész)pénzt kezelnek, és a felmerülő technikai problémákat is azonnal meg kell oldaniuk.
közülük a legtöbben a feltöltőpontokon dolgozó, pénzügyi területen már tapasztalatot szerzett, nyelveket beszélő egyetemisták. A feladat idény jellegéből adódóan nagy részük diákmunkás. Rajtuk kívül a hibák gyors javításáért felelős technikai személyzet tagjai is nagy számban vannak jelen, és persze a rendezvény területén található "főhadiszálláson" dolgoznak a rendszer folyamatos ellenőrzését, irányítását végző szakemberek. Figyelni kell arra is, hogy a feltöltőpontokon felgyűlt készpénzt elszállítsák: biztonsági őrök kísérik a pénzt szállító munkatársakat, majd erre specializálódott szállítók viszik el a készpénzt a rendezvény területéről (hasonlóan például a boltokhoz).
Miért reklamálnak?
Mint azt Márki László elmondta, a vendéglátóhelyeken található terminálok meghibásodásának egyik oka lehet az áramkimaradás -és ingadozás. Erre az esetre azonban igyekeznek felkészülni szünetmentes tápegységekkel, illetve az internetszolgáltatás esetleges kimaradása esetén GPRS (mobil adatátvitel) kapcsolaton keresztül is tudják működtetni a rendszert. Az azonban egyáltalán használ a készülékeknek, ha leöntik őket, ami alkalmasint előfordulhat. A meghibásodásnál a lehető leghamarabb cserélik, javítják a készülékeket.
- a Help desk pontokon viszont forintra pontosan meg tudják mondani, melyik pultnál mennyit költött (azt természetesen nem, hogy sört, vagy pálinkát fogyasztott).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Van, aki egyből rátett 290 ezret
A vezérigazgató szerint a feltöltőpontokon az első napokban azért alakulhattak ki sorok, mert a rendezvényre érkezők minél hamarabb szerettek volna kártyához jutni, így nem indultak el a Hajógyári sziget belsejébe, inkább az első konténereknél várakoztak. Bár a fesztiválozók furcsállták, de nem érkezett kifogás sem az 500 forintos kauciós díj, sem a szintén 500 forintos szemétdíj miatt (mindkettőt visszakapja a fesztiválozó, ha visszaadja a kártyáját, és szemetet szed a kiváltáskor kapott zsákba).
A 100 forintos kényelmi díj (ezt akkor kell fizetni, ha nem készpénzzel, hanem bankkártyával töltjük fel a Festipay kártyát) miatt sem reklamáltak különösebben a szigetlakók: a szervezők szerint ezt elsősorban a külföldi vendégek használják, és még mindig kisebb ez a költségük, mintha egy magyar ATM-ből kellene pénzt felvenniük.
Csütörtökön 16 óráig 60 ezer Festipay kártyát adtak ki a Szigeten.
Mint megtudtuk, jövőre lehetnek újdonságok a fizetési rendszerben: egyszerűbb lesz a kártyák feltöltése, de akár pénzt is küldhetünk majd egyik kártyáról a másikra.
Címlapkép: Sziget/Szemerey Bence
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








