A decemberi csomagvolumenre vonatkozó előrejelzéseket figyelembe véve a GLS Hungary időben megkezdte a szezonális felkészülést és a működés optimalizálását.
Komoly infrastruktúra, 400 fős személyzet látja el a Sziget Fesztivál kártyás fizetési rendszerének üzemeltetését. A teljesen készpénzmentes rendezvényen az egyik legnehezebb feladat pont a készpénz kezelése.
Amit fontos tudni:
Kizárólag kétféle módon fizethetünk a Szigeten (készpénzzel nem):
- Festipay kártya (vagy óra), amely a helyszínen váltható ki
- MasterCard vagy Maestro PayPass bankkártya
Mindkét esetben egyérintéses fizetésről van szó, azaz a kártyát a leolvasó terminálhoz tartva gyorsan és egyszerűen lehet rendezni a számlát a pultoknál. A rendszer alapvetően jó a szervezőknek, hiszen minden költést, pénzforgalmat látnak, a vendéglátóhelyeken nem kell bajlódni a készpénzzel, egyszerűbb a fizetés, a fesztiválozóknak pedig kevesebbet kell sorban állniuk, gyorsabban fizethetnek.
Hatalmas infrastruktúra
Több mint 1100 terminál működik a Szigeten: ezer a kereskedőknél, büféknél, italpultoknál működik, száz pedig a feltöltőpontokon üzemel. A rendszer a beköltözés legelején, pénteken állt fel, és a zárás napján, hétfőn 12 óráig is vissza lehet váltani a kártyákon maradt összegeket - mondta el a Pénzcentrumnak Márki László, a fizetési rendszert üzemeltető Cardnet Zrt. vezérigazgatója

A Szigeten alapvetően két feladatot látnak el: a pénzkezelést, a feltöltőpontok üzemeltetését és a kereskedők termináljainak, azaz az elfogadóhelyek technikai működésének folyamatos biztosítását. Mindkettőhöz komoly háttér-infrastruktúra szükséges: például azért, mert nagy mennyiségű (kész)pénzt kezelnek, és a felmerülő technikai problémákat is azonnal meg kell oldaniuk.
közülük a legtöbben a feltöltőpontokon dolgozó, pénzügyi területen már tapasztalatot szerzett, nyelveket beszélő egyetemisták. A feladat idény jellegéből adódóan nagy részük diákmunkás. Rajtuk kívül a hibák gyors javításáért felelős technikai személyzet tagjai is nagy számban vannak jelen, és persze a rendezvény területén található "főhadiszálláson" dolgoznak a rendszer folyamatos ellenőrzését, irányítását végző szakemberek. Figyelni kell arra is, hogy a feltöltőpontokon felgyűlt készpénzt elszállítsák: biztonsági őrök kísérik a pénzt szállító munkatársakat, majd erre specializálódott szállítók viszik el a készpénzt a rendezvény területéről (hasonlóan például a boltokhoz).
Miért reklamálnak?
Mint azt Márki László elmondta, a vendéglátóhelyeken található terminálok meghibásodásának egyik oka lehet az áramkimaradás -és ingadozás. Erre az esetre azonban igyekeznek felkészülni szünetmentes tápegységekkel, illetve az internetszolgáltatás esetleges kimaradása esetén GPRS (mobil adatátvitel) kapcsolaton keresztül is tudják működtetni a rendszert. Az azonban egyáltalán használ a készülékeknek, ha leöntik őket, ami alkalmasint előfordulhat. A meghibásodásnál a lehető leghamarabb cserélik, javítják a készülékeket.
- a Help desk pontokon viszont forintra pontosan meg tudják mondani, melyik pultnál mennyit költött (azt természetesen nem, hogy sört, vagy pálinkát fogyasztott).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Van, aki egyből rátett 290 ezret
A vezérigazgató szerint a feltöltőpontokon az első napokban azért alakulhattak ki sorok, mert a rendezvényre érkezők minél hamarabb szerettek volna kártyához jutni, így nem indultak el a Hajógyári sziget belsejébe, inkább az első konténereknél várakoztak. Bár a fesztiválozók furcsállták, de nem érkezett kifogás sem az 500 forintos kauciós díj, sem a szintén 500 forintos szemétdíj miatt (mindkettőt visszakapja a fesztiválozó, ha visszaadja a kártyáját, és szemetet szed a kiváltáskor kapott zsákba).
A 100 forintos kényelmi díj (ezt akkor kell fizetni, ha nem készpénzzel, hanem bankkártyával töltjük fel a Festipay kártyát) miatt sem reklamáltak különösebben a szigetlakók: a szervezők szerint ezt elsősorban a külföldi vendégek használják, és még mindig kisebb ez a költségük, mintha egy magyar ATM-ből kellene pénzt felvenniük.
Csütörtökön 16 óráig 60 ezer Festipay kártyát adtak ki a Szigeten.
Mint megtudtuk, jövőre lehetnek újdonságok a fizetési rendszerben: egyszerűbb lesz a kártyák feltöltése, de akár pénzt is küldhetünk majd egyik kártyáról a másikra.
Címlapkép: Sziget/Szemerey Bence
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








