A hatósági ellenőrzése keretében végzett laboratóriumi vizsgálat mutatta ki a nem engedélyezett hatóanyagot.

Nyolc különböző üzletlánc WC-papírját tesztelték, hogy kiderüljön, melyik kínálja a legjobb minőséget és ár-érték arányt. Meglepő módon egy gurigánként mindössze 230 forintba kerülő termék puhaságban felülmúlta a piacvezető márkát.
A toalettpapír ára, ahogy idehaza, úgy az Egyesült Királyságban is jelentősen emelkedett az elmúlt években, különösen a piacvezető márkák, mint például az Andrex is. Emiatt a szupermarketláncok saját márkás termékekkel próbálnak versenyezni, amelyek között megtalálhatók a hagyományos, a szuper puha, luxus és többek között aloe verás változatok is. Hogy a nagy kavalkádban kiderüljön, melyik a legjobb termék a boltok polcain, egy brit szerkesztőség nyolc különböző üzletlánc WC-papírját tesztelte. Az összehasonlítás Magyarország vonatkozásában is izgalmas, hiszen több lánc termékei is megtalálhatóak a magyar boltok polcain.
Az eredmények kihirdetése előtt ejtsünk némi szót a módszertanról: ahogy azt a tesztben írják, a tisztességes összehasonlítás érdekében minden szupermarketből négytekercses standard WC-papírt vásároltak (4 gurigás kiszerelésben) az Express szerkesztői. A tesztelés során két réteg papírt hajtogattak össze, azonos mennyiségű vízzel nedvesítették meg őket, majd ellenőrizték, mennyire könnyen szakadnak el nyomás hatására. És akkor jöjjenek is az eredmények, különös tekintettel a hazánkban is hasonló formában vagy akár ugyanazon márkanév alatt kapható termékekre.
- Az Andrex, amely 2,95 fontba (kb. 1350 Ft) kerül négy tekercsért, egyedi 3D hullámmintázattal rendelkezik, ami megakadályozza a könnyű szakadást, azonban a papír vastagsága nem kiemelkedő. Puhasága megfelelő, de csak kétrétegű, és az ára nem feltétlenül indokolja a minőségét. Értékelés: 7/10.
- Az Aldi "luxus" WC-papírja 1,39 fontért (kb. 635 Ft) kapható, és az Andrexhez hasonló hullámmintázattal rendelkezik. Minősége valamivel elmarad a piacvezetőtől, mivel nem nyeli el jól a vizet és könnyen szakad, de az alacsonyabb ár vonzó alternatívává teszi. Értékelés: 6/10.
- A Lidl Floralys terméke, amely ugyanannyiba kerül, mint az Aldi papírja, rosszabbul teljesített. Bár erős és vastag, de durva és karcoló érzetet kelt, nem olyan "luxus puha", mint ahogy ígéri. Értékelés: 4/10.
- Az Asda 1,38 fontos (kb. 630 Ft) toalettpapírja jó ár-érték arányt képvisel, erős, nem szakad könnyen, puha tapintású és jól nyeli el a vizet. Kiváló választás, ha valaki spórolni szeretne a bevásárláson. Értékelés: 8/10.
- A Tesco WC-papírja ellenálló, nedvesen sem szakad könnyen, és az Andrexhez hasonló nedvszívó képességgel rendelkezik, bár puhasága elmarad attól. Az Aldival és Lidllel megegyező áron jobb minőséget kínál, így értéke kiemelkedő. Értékelés: 6,5/10.
- A Sainsbury's 1,90 fontba (kb. 870 Ft) kerülő változata puha és vastagabb, mint az Andrex, bár nem annyira sima. A víztesztben átlagosan teljesített, nedvesen kis nyomás hatására is szakadt. Környezetvédelmi szempontból előnyös, hogy papírcsomagolásban kapható. Értékelés: 8/10.
Sorra jelentik be a magyar boltok az árcsökkentést
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a magyar kormány az árréskorlátozást immár a kozmetikai termékekre is kiterjesztette. A friss intézkedés várhatóan 16–18 százalékos árszintcsökkenést eredményezhet a drogériákban, ami közvetlen anyagi előnyt jelenthet a családok számára, Madár István, a Portfolio vezető elemzője szerint azonban az inflációs adatokra már mérsékelt hatást fog gyakorolni az intézkedés. A szabályozás május közepétől szeptember elejéig marad érvényben.
Ennek következtében sorra jelentik be a nagyobb FMCG-bolthálózatok (a drogériákra vonatkozó előírás miatt kénytelenek belépni az álam által kierőszakolt árversenybe), hogy mérséklik a tisztálkodási és háztartási termékek árát – a piaci verseny ezzel együtt fokozódik. Az elsők között a Lidl és az Auchan hirdetett meg jelentősebb árengedményeket, így egy nagyobb bevásárlás során akár több ezer forintot is megtakaríthatnak a vevők. Nézzük ezeket!
- A Lidl május 15-től kezdődően legalább 20%-kal alacsonyabb áron kínál több kozmetikai és háztartási terméket. Az akció érinti például a Bonux és Ultra Free folyékony mosószereket is, melyek ára rendre 800, illetve 580 forinttal lesz kedvezőbb. A vállalat ráadásul egész májusban extra, akár 40%-os napi kedvezményeket is biztosít a Lidl Plus applikáción keresztül, ún. villámakciók formájában.
- Az Auchan május 19-től több mint ezerféle higiéniai és háztartási cikk árát csökkenti 5 és 20% közötti mértékben. Az árcsökkenés olyan termékeket érint, mint a mosószerek, babagondozási kellékek és testápolási szerek. Május 23-án startol a Szépséghetek elnevezésű kampány, amely során további 2400 szépségápolási termék kerül akcióba. A születésnaphoz kapcsolódó promóciók keretében egyes árucikkeket akár 27%-kal kedvezőbb áron kínálnak, emellett napi nyereményjátékot is indítanak, melyben 270 000 forint értékű ajándékkártyák találnak gazdára.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


