Az érintett árucikkek forgalomból történő kivonása folyamatban van.
November utolsó péntekjén rengeteg bolt kezd leárazásokba, számos áruházban pedig már a meg is kezdődtek a karácsonyi akciók. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mind a fogyasztókat, mind a vállalkozásokat aktívan támogatja a panaszok, jogviták elkerülése érdekében, emellett továbbra is fellép, ha a versenyt érintő jogsértést tapasztal.
November utolsó péntekje – az észak-amerikai kultúra hálaadás-ünnepét, vagyis az őszi betakarítás végeztével a termés rituális megköszönését követő nap – már csaknem száz éve számít a tengerentúlon a karácsonyi ajándékszezon kezdetének. Bár az elnevezés csak néhány éve gyűrűzött be Magyarországra, az adventi (ezüst- és aranyvasárnapi) leárazások hazánkban is régre nyúló hagyománynak számítanak.
Az ilyenkor elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást.
Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a fogyasztók tisztességes módon hirdetett termékek közül, tájékozottan válogathassanak. A nemzeti versenyhatóság ezért a fogyasztók és a vállalkozások számára is megad minden támogatást a panaszok és jogsértések elkerüléséhez: animáció-sorozattal mutatta be közösségi oldalán a fogyasztók számára a lényeges tudnivalókat, valamint oktatóvideóban segítette a kereskedőket az akciótartásra vonatkozó jogszabályi előírások megértésében és betartásában.
A jogszerű kereskedés és a fogyasztói tudatosság támogatása mellett a GVH változatlanul figyeli a piaci jelzéseket is, hogy közbeavatkozhasson a versenyt torzító jogsértések esetén. Az elmúlt néhány év során a magyar versenyhatóság több népszerű webáruház akciótartási gyakorlatát is jogsértőnek találta, összességében milliárdos nagyságrendű bírságokat kiszabva rájuk. A kereskedői gyakorlatokkal kapcsolatban továbbra is bárki élhet jelzéssel a Versenyhivatal felé a hatáskörébe tartozó ügyekben, vagyis azokban, amelyek érdemben érinthetik a piaci versenyt. A fogyasztók a GVH honlapján találhatnak részletes információt arról, hogy mikor érdemes a versenyhatósághoz fordulniuk, és milyen típusú vásárlói panaszokban tud más szerv segíteni számunkra.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








