Jelenleg három vármegyében jelöltek ki védő- vagy megfigyelési körzeteket az egyre jobban terjedő madárinfluenza miatt
Még a szokásosnál is korábban jelentek meg a magyar boltok polcain a különféle csokimikulások, és a karácsonyhoz kapcsolódó termékek. Ennek több oka is van az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint: Vámos György a Pénzcentrumnak arról beszélt, hogy a boltok például a tavaly decemberi visszaesés miatt nyújtották el idén a karácsonyi szezont.
Még a Halloween-szezon sem pörgött le, de már több olvasónk is megdöbbenve tapasztalta, hogy így október első felében megérkeztek a boltok polcaira a csokimikulások, illetve több, a karácsonyhoz kapcsolódó termék is felbukkant az üzletekben. Az időpont szokatlanul korainak tűnhet, ezért a Pénzcentrum most utánajárt, miért kezdődött idén korábban a téli ünnepkörök termékeinek szezonja.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint valóban jogos az észrevétel, idén előbb elkezdték kihelyezni a mikulásos, illetve a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket a boltok.
Általában október második felében indul be ezeknek a szezonja, idén azonban már pár héttel előbb, október elején elkezdték kipakolni őket
- vázolta a szakember, aki szerint fontos kiemelni, hogy ezzel még nem indul meg a karácsonyi vásárlási roham.
A korai termékkihelyezésnek két oka van: egyfelől tavaly decemberben visszaesés volt a kiskereskedelmi forgalomban 2019-hez képest a járvány miatt, és a kereskedők idén ezt azzal akarják elkerülni, megelőzni, hogy előbb beveszik a kínálatba a szóban forgó termékeket - mondhatni elhúzzák a szezont.
Másfelől pedig Vámos György szerint a kiskereskedelem bizonyos ágazatai még nem érték el a járvány előtti szintet. A boltok pedig azért is akarhatják megnyújtani a szezont, hogy a járvány miatt óvatosabb vásárlók is meg tudják venni a mikulásos, illetve karácsonyi termékeket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nagyon pörögnek a csokimikulások
Mint korábban kiderült, a magyarok imádják a különféle mikulásos édességeket: 2018. november-decemberben nem kevesebb mint 8 és fél millió darab csokimikulást vettek a magyar fogyasztók több mint kétmilliárd forint értékben. Ez 5 százalékos mennyiségi növekedést jelent 2017 azonos időszakához képest.
A preferenciák viszont változatlanok, a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Döbbenetes az a megállapítás is, miszerint az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen
- mondta el a kutatás margójára Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. A csokimikulás-láz annak a függvényében azonban még érdekesebb, hogy az általában igen ár érzékenynek titulált magyar vásárlóknak a szeme sem rebben, ha a sokszorosát kell kifizetniük egy csokoládé-mikulásért, ami teljesen ugyanaz, mint a márka, amúgy sokkal olcsóbb táblás csokija.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra
- MK-elődöntő, kézi BL és városi rangadó Liverpoolban – sport a tévében
- Dől a pénz a Spotifyhoz
- Rengeteg külföldi szavazhat az önkormányzati választáson
- Új, hasznos funkciót hoz a Google a Chrome böngészőbe
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál