Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Az egyes uniós tagállamokban elvégzett tesztek kimutatták, hogy az egyforma márkájú halrudak egyikében kevesebb a hal, az azonos nevű szeletelt kenyér egyikében kevesebb a liszt, az egyik narancslében pedig nincs narancs. A fogyasztók megkülönböztetése elfogadhatatlan, ha a vállalatok egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkával, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti - fogalmaztak az Európai Parlament képviselői.
Számos teszt és felmérés mutatta ki, hogy elsősorban Közép- és Kelet-Európában az ugyanazon márkanév alatt és csomagolásban árult, látszólag a máshol árulttal egyforma termékek összetétele valójában eltérő, és jellemzően a vásárló kárára. A különbségek nem csak élelmiszerek, például halrudak, porlevesek, kávé vagy üdítőitalok esetében mutathatók ki, hanem gyakran felmerülnek nem-élelmiszer termékeknél, így többek között mosószereknél, kozmetikumoknál, higiéniai termékeknél és bébitermékeknél is - közölte az Európai Parlament tájékoztatási irodája.
Az Európai Parlament csütörtökön javaslatokat fogalmazott meg az Unió és a tagállamok számára az eltérő minőségű termékek problémájának megoldására. A képviselők többek között az alábbiakat javasolják:
- az esetleg nem megfelelő termékekkel és nem tisztességes gyakorlattal kapcsolatban gyors határokon átnyúló együttműködést és adatcserét a nemzeti fogyasztóvédelmi és élelmiszer-felügyeleti hatóságok, a fogyasztói szervezetek és a Bizottság között;
- megbízható és összevethető bizonyítékok összegyűjtése, és a probléma súlyosságának megítélése érdekében közös vizsgálati módszertant; valamint
- 2018 vége előtt az eredmények nyilvánosságra hozatalát egy nyilvánosan elérhető adatbázisban.
Ugyan az állásfoglalás üdvözli a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvet módosító, Új megállapodás a fogyasztókért című bizottsági javaslatot, a képviselők szerint a javaslatot egyértelműsíteni kell.
- fogalmaztak. A képviselők szerint ugyanakkor a leghatékonyabb megoldás az lenne, ha az eltérő minőség a tiltott kereskedelmi gyakorlatok között szerepelne.
- áll az állásfoglalásban, leszögezve, hogy a vállalatok eltérő összetevőjű és jellemzőkkel rendelkező termékeket Unió-szerte csak "legitim tényezők alapján" és az uniós jogszabályok tiszteletben tartásával hozhatnak forgalomba. A képviselők felvetik, hogy a gyártók és forgalmazók logóval jelezzék, ha egy termék minősége az egész Unió területén egyforma.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- jelentette ki az állásfoglalást jegyző Olga Sehnalová cseh szocialista képviselő.
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvet módosító új jogszabályjavaslatról, amelynek jelentéstevője Daniel Dalton brit EP-képviselő, várhatóan novemberben szavaz a Parlament belső piaci és fogyasztóvédelmi bizottsága.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját