A biztonságérzet a 35-54 év közöttiek körében a legmagasabb, legalacsonyabb a 75 év felettiek körében.
Idén májusban a fogyasztói árak átlagosan 2,8 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint a járműüzemanyagok ára nőtt.
Az elmúlt 12 hónapban az élelmiszerek ára 3,8 százalékkal emelkedett, ezen belül
- a tojás 14,3,
- a vaj, vajkrém 12,7,
- a száraztészta 9,6,
- a tejtermékek 7,5,
- a liszt 6,1 százalékkal drágult.
Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 4,3, ezen belül a járműüzemanyagokért 9,5 százalékkal kellett többet fizetni. A szolgáltatások ára átlagosan 1,7 százalékkal emelkedett. A háztartási energia 1,3 százalékkal drágult, ezen belül a tűzifa ára 13,2, a palackos gázé 3,6 százalékkal nőtt, az elektromos energia, vezetékes gáz és távfűtés ára nem változott. A ruházkodási cikkekért 0,8 százalékkal többet, a tartós fogyasztási cikkekért 1,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni. A cukor viszont tavaly májushoz képest 19,9 százalékkal olcsóbb lett.
Ha megnézzük a KSH adatait, az látható, hogy egy hónap leforgása alatt is jelentősen nőttek az árak. 2018. áprilisához viszonyítva májusban a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára szintén 0,6 százalékkal emelkedett, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) árának 6,0 százalékos emelkedése következményeként. (E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,1 százalékkal csökkent.)
Viszont a tojás 3,4, a cukor 1,3, a párizsi, kolbász 0,9, a sajt 0,8 százalékkal kevesebbe került. Az egyéb cikkek ára 1,7 százalékkal nőtt, ezen belül az üzemanyagoké 4,2 százalékkal emelkedett. A ruházkodási cikkek 0,6, a szolgáltatások 0,4, a szeszes italok, dohányáruk 0,3 százalékkal drágultak. A háztartási energia ára nem változott. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,1 százalékkal mérséklődött.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








