Késhet a karácsonyi ajándék kiszállítása: ennek is a munkaerőhiány az oka

Késhet a karácsonyi ajándék kiszállítása: ennek is a munkaerőhiány az oka

2017. november 14. 12:30

A webes vásárlás tíz év alatt a tízszeresére nőtt, így nem lehet azt állítani, hogy a csomagszállítások körüli tavalyi zűrt a forgalom váratlan megugrása okozta. Idén is tovább növekszik a forgalom karácsony környékén, noha a tempó valamelyest lassul.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Tavaly karácsony környékén volt némi fennakadás, mivel a posta, a futárszolgálatok és a webáruházak nem győzték a webes rendelések kiszállítását. A késve kiszállított ajándékok így nem kerülhettek a fa alá.

Pedig az elmúlt évek adataiból pontosan lehetett látni, hogy a webes költekezés valóban elképesztő ütemben, a boltos kiskereskedelem átlagát többszörösen meghaladóan növekszik. Az év végi forgalom mértéke előre jelezhető volt - írja közleményében a blokkk.com

Régóta növekszik a webes kereskedelem

Az elmúlt években szépen feltornázta magát a webkereskedelem, ráadásul növekedési üteme az elmúlt öt évben alaposan megugrott. 2011-től már 40 százalék körüli éves növekedési ütemeket mértek a statisztikusok, ami ugyan 2016-ban 30 százalék alá csúszott, de még így is hatalmas volt a tempó, amiért nem is nagyon panaszkodtak a webáruházak.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy előre lehetett látni mi várható a webes piacon. A 2016. évi növekedési ütem sem volt kicsi, de nagyságrendileg nem sokban tért el a korábbi fél évtized tempójától.

Karácsony

Ott, ahol a karácsonyi ünnepek ajándékozással fonódnak össze, nagyon is megugrik az év végi költekezés. Ráadásul a kereskedők is rátesznek erre egy lapáttal, már novemberben indítják az akciókat. Például november elején már ott virított a Red Friday (már ilyen is van), a közepén és a végén jön a Black Friday, hiába, kettő is van belőle, közben pedig ott volt a szinglik napja (ez az Alibaba akciója, de hát a leleményes magyar vásárlók mindenhol turkálnak szerte a világ webáruházaiban, ráadásul a Valentin nap, vagy éppen a fekete péntek is így kezdte). És általában a nagyobb akcióra jön a viszontválasz a versenytársaktól, így a webes vásárló csak kapkodja a fejét, már novemberben is.

Így nem nagyon lehet meglepődni azon, hogy decemberben alaposan megugrik a forgalom. Éppen ezért is nehéz azt mondani, hogy egy évvel ezelőtt nem lehetett számítani akkora rohamra, mint amekkora volt. Lehetett, hiszen korábban is évről-évre ugyanúgy terebélyesedett a karácsonyi webvásárlók ajándékhajhászó özöne.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

Az év végi, decemberi webvásárlások növekedését nézve az látható, hogy az elmúlt négy évben a december havi forgalom emelkedésének üteme három alkalommal még kisebb is volt az éves változásnál (tehát az év korábbi időszakában erősebb volt a webes forgalom). Az egy szem kivételt jelentő 2014-ben sem lehet jelentős nagyságrendi különbözőségről beszélni, tehát a gyarapodás decemberi százalékos mércéje többségében kisebb értékű rovátkát mutatott. Így ebben a viszonylatban váratlan 2016. évi megugrásról nehéz beszélni.

Mi várható 2017 karácsonyán?

Újabb, 20 százalék körüli növekedés. Ez azért ütemében már kisebb, mint eddig, összegében viszont - hiába, a százalékokat évről-évre nagyobb értékre kell rádobni - hasonló, mint 2016-ban volt. Lesz vele gond, de nem a váratlansága, hanem a munkaerő hiánya miatt.

A postán, a futárszolgálatoknál, a webáruházaknál nagy a sürgés-forgás. Mit lehet tenni, ha nincs ember, mert a kiszállítási zűrök döntő oka ez, a vásárló pedig nem csipkedi magát annyira, hogy a korábban leadott rendelésekkel zökkenőmentes legyen a csomagok útja.

A webes vásárlásnak ugyanakkor van egy ága, ahol még a szállítás és az átvétel nem aprózódik el, így viszonylag könnyebben kezelhető, ez pedig az átvételi pontok hálózata.Érdemesebb úgy rendelni, hogy a vásárló egy átvételi ponton kapja meg az ajándéknak valót (ez lehet sokféle, de a leggyakoribb egy hagyományos áruház, akinek van). Igaz, ezzel a webvásárlás diszkrét bája, mely szerint akár az ágyba hozzák az ajándékot, halványodik, de legalább nagyobb az esély, hogy időben ott lehet a fa alatt.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 16. szombat
Gál
41. hét
Október 16.
Élelmezési világnap
Október 16.
A kenyér világnapja
Október 16.
Blog akciónap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?