Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Komoly változások előtt áll a fizetéstechnológia, azaz néhány éven belül már messze nem csak készpénzzel vagy bankkártyával fogunk fizetni - állítják a MasterCard szakértői. Sőt, a fizetéstechnológiai világcég szerint Közép-Európa, így Magyarország is meglepően jól áll az új technológiák elfogadásában: úgy látják, nyitottak vagyunk, és eléggé felkészültek is.
Képzeljünk el egy hétköznapi szituációt: étterembe szeretnénk menni péntek este. A dolog elég egyszerű: odatelefonálunk, foglalunk asztalt, bemegyünk, a pincér kijön, felveszi a rendelést, kihozza az ételt, majd kérjük a számlát, fizetünk (készpénzzel, esetleg bankkártyával, az étterem termináljánál), aztán hazamegyünk.
Képzeljük el, hogy fog működni mindez néhány év múlva (egyébként Amerikában, Nyugat-Európában már sok helyen most is): fogjuk a telefonunkat, letöltjük rá az étterem alkalmazását, amivel egy pillanat alatt foglalunk asztalt magunknak, és kapunk egy kódot. Az étterembe érve bemutatjuk a kódot a pincérnek, aki az asztalunkhoz kísér. Miközben felveszi a rendelést, folyamatosan látjuk, hogy hány levest, hány főételt kértünk, azok mennyibe kerülnek. A vacsora végén nem bajlódunk készpénzzel, bankkártyával visszajáróval: az alkalmazáshoz korábban hozzárendelt bankkártyánkkal fizetünk, a telefonunkon keresztül. Ha akarunk, hagyunk borravalót, ha ez volt az első randi, akkor a sorszámunkat meg tudjuk osztani a párunkkal, és közösen fizethetünk. Mindezt másodpercek alatt, szupergyorsan.
Jelentősen át fognak alakulni fizetési szokásaink - hangsúlyozták a MasterCard szakértői szerdán, Varsóban rendezett sajtó-háttérbeszélgetésükön. Az okostelefonok előretörésével ugyanis egy olyan új rendszert használhatunk (széles körben), amely rendkívül leegyszerűsíti a vásárlás egész folyamatát. Gyakorlatilag a telefonunk ott van a kezünkben akkor, amikor felismerjük, hogy szükségünk van valamire, elvezet a megfelelő boltba (webshopba, de akár fizikai áruházba is), elintézhetjük vele a fizetést, a szállítást, sőt, még a felmerülő garanciális ügyeinket is.
Persze a mobilfizetés nem újdonság, a Pénzcentrum is sok cikkben foglalkozott már a témával az elmúlt években. Ugyanakkor érdemes megnézni, merre tartanak most a legfontosabb fejlesztések, mik lehetnek azok az újdonságok, amiket mi magyarok is használni fogunk (nem csak próbaként, hanem a hétköznapok során, a gyakorlatban).
A MasterCard-nál (is) úgy látják, a mobilfizetést két alapvető irány határozhatja meg a következő években (ezek egyébként együtt is működhetnek):
- az egyik, amikor a telefonunkat ugyanúgy használhatjuk, mint érintős bankkártyánkat. A pénztárnál nem a plasztikot tesszük oda, hanem a telefonunkat
- a másik opció, hogy egy konkrét alkalmazással fizetünk, vagy olyan alkalmazásokat használunk, amikben működik egy fizetési rendszer is (jellemzően az, amit mi alapvetően is használunk, tehát amibe fel van telepítve a betéti kártyánk, a hitelkártyánk, a hűségkártyánk, stb.)
Persze a világcégek egyre nagyobb üzletet látnak az új technológiákban. Nem véletlen, hogy több millió felhasználója van már az Apple Pay-nek (Amerikában és Nagy-Britanniában), de az Android (azaz a Google) és a Samsung is dolgozik saját mobilfizetési megoldáson. A fejlesztések persze a mobilbankolás világát is érintik: képzeljük el azt, hogy a mostani netbanki pénzátutalás helyett sokkal egyszerűbben és gyorsabban, egy Facebook-üzenetben küldünk pénzt rokonunknak, ismerősünknek.
De ugye a biztonság
Azt a fizetéstechnológiában dolgozó cégek is pontosan tudják, hogy az újfajta technológiák legsarkalatosabb pontja a biztonság. Elég egyetlen rossz tapasztalat, vagy akár a legkisebb botrány, a felhasználók bizalma azonnal meginoghat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Épp ezért hangúlyozzák, hogy
Egyrészt fontos, hogy megbízható legyen az azonosítás, a hitelesítés: ezt ma már nem csak PIN kóddal tehetjük meg, hanem a legújabb okostelefonoknál ujjlenyomat azonosítással is. Tehát például odaérintjük a telefonunkat a boltban a terminálhoz, és az ujjlenyomatunkkal hagyjuk jóvá a tranzakciót. Persze időről-időre hallani másfajta "biometrikus" azonosítás-tesztekről is: ilyen lehet az arcfelismerő (becenevén szelfi-fizetés), vagy az ha egy okoskarkötő felismeri a pulzusunkat, így engedélyezi a fizetést.
Ugyanakkor a rendszerekbe telepített bankkártya-adatokat is védeni kell valahogy. A MasterCard-nál az úgynevezett tokenizációt használják, azaz az alkalmazás nem magát a kártyaszámot tárolja, hanem átalakítja azt egy másik, egyedi azonosítóvá. Így például hiába lopják el a készüléket, a szakértők szerint bankkártyánk nincs veszélyben, sőt, még le sem kell tiltanunk azt.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








