Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Magyarországon is évtizedes hagyománya van a különféle pontgyűjtő kártyáknak, klubkártyáknak, hűségprogramoknak. A vásárlók számára ezek a programok általában akciókat, spórolást, megtakarítást jelentenek - az éremnek azonban van egy másik oldala is.
Valószínűleg kevesen gondolnak bele abba, mi történik a pénztárnál, amikor fizetéskor automatikusan odaadják pontgyűjtő kártyájukat a készpénz, bankkártya, utalvány mellett.
A vásárlók szempontjából elvileg pozitív a mérleg: a pénztárnál pontokat gyűjtenek, melyeket levásárolhatnak, ajándékokra válthatnak, kedvezményeket kaphatnak. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy egy-egy kártya milyen sok információt tartalmaz róluk, például azt, hogy
- hol laknak/milyen messze az adott áruháztól
- hány évesek
- mi a családi állapotuk, hány gyerekük van
- milyen gyakran vásárolnak
- mi az, amit rendszeresen vásárolnak
- mik a kedvenc márkáik
- mennyire kedvelik a sajátmárkás termékeket
- mennyire nyitottak az új termékek iránt
- mennyit költenek.
Az áruházláncok, pontgyűjtő rendszerek üzemeltetői persze hétpecsétes titokként kezelik ezeket az információkat - sőt, még azt is, pontosan milyen adatokat gyűjtenek a vásárlókról (akik egyébként a szerződés aláírásával elvileg beleegyeznek ebbe).
Sokaknak az sem tűnik fel, hogy időközönként személyre szabott ajánlatokat kapnak egy-egy üzletlánctól - amelyek érdekes módon sok olyan terméket akcióznak, amit gyakran szoktak vásárolni.
Persze ez is fejlődik
Érdekes cikket közölt a napokban a témában Money Mail nevű brit pénzügyi hírportál. A lap nyomozása szerint az áruházláncok nem csupán vásárlásösztönzésre, piackutatásra használják ezeket a programokat, hanem biztosítótársaságokkal is együttműködnek, hogy azok a lehető legpontosabban meg tudják határozni az egyes ügyfelekre vonatkozó kockázatokat. A hírek szerint ilyen, ha valaki gyakran vásárol alkoholtartalmú italokat, a rendszer azt feltételezi, hogy ittasan is szokott vezetni - így a biztosítási kockázata magasabb lesz.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hasonlóan negatívan jöhet ki az a hűségkártya-tulajdonos, aki gyakran vásárol gyorséttermekben, ezáltal azt sugallja, hogy egészségtelenül étkezik - ez pedig fontos tényező lehet egy élet-vagy egészségügyi biztosítás árazásánál - akár úgy is, hogy a biztosító gyakrabban kötelezi egészségügyi vizsgálatra az ügyfelet.
Persze a dolog fordítottja is elképzelhető: ha valaki gyakran vásárol sportszereket, egészséges élelmiszereket, a rendszer azt pozitívumként értelmezheti - és akár kedvezményeket is adhat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








