Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
Magyarországon is évtizedes hagyománya van a különféle pontgyűjtő kártyáknak, klubkártyáknak, hűségprogramoknak. A vásárlók számára ezek a programok általában akciókat, spórolást, megtakarítást jelentenek - az éremnek azonban van egy másik oldala is.
Valószínűleg kevesen gondolnak bele abba, mi történik a pénztárnál, amikor fizetéskor automatikusan odaadják pontgyűjtő kártyájukat a készpénz, bankkártya, utalvány mellett.
A vásárlók szempontjából elvileg pozitív a mérleg: a pénztárnál pontokat gyűjtenek, melyeket levásárolhatnak, ajándékokra válthatnak, kedvezményeket kaphatnak. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy egy-egy kártya milyen sok információt tartalmaz róluk, például azt, hogy
- hol laknak/milyen messze az adott áruháztól
- hány évesek
- mi a családi állapotuk, hány gyerekük van
- milyen gyakran vásárolnak
- mi az, amit rendszeresen vásárolnak
- mik a kedvenc márkáik
- mennyire kedvelik a sajátmárkás termékeket
- mennyire nyitottak az új termékek iránt
- mennyit költenek.
Az áruházláncok, pontgyűjtő rendszerek üzemeltetői persze hétpecsétes titokként kezelik ezeket az információkat - sőt, még azt is, pontosan milyen adatokat gyűjtenek a vásárlókról (akik egyébként a szerződés aláírásával elvileg beleegyeznek ebbe).
Sokaknak az sem tűnik fel, hogy időközönként személyre szabott ajánlatokat kapnak egy-egy üzletlánctól - amelyek érdekes módon sok olyan terméket akcióznak, amit gyakran szoktak vásárolni.
Persze ez is fejlődik
Érdekes cikket közölt a napokban a témában Money Mail nevű brit pénzügyi hírportál. A lap nyomozása szerint az áruházláncok nem csupán vásárlásösztönzésre, piackutatásra használják ezeket a programokat, hanem biztosítótársaságokkal is együttműködnek, hogy azok a lehető legpontosabban meg tudják határozni az egyes ügyfelekre vonatkozó kockázatokat. A hírek szerint ilyen, ha valaki gyakran vásárol alkoholtartalmú italokat, a rendszer azt feltételezi, hogy ittasan is szokott vezetni - így a biztosítási kockázata magasabb lesz.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hasonlóan negatívan jöhet ki az a hűségkártya-tulajdonos, aki gyakran vásárol gyorséttermekben, ezáltal azt sugallja, hogy egészségtelenül étkezik - ez pedig fontos tényező lehet egy élet-vagy egészségügyi biztosítás árazásánál - akár úgy is, hogy a biztosító gyakrabban kötelezi egészségügyi vizsgálatra az ügyfelet.
Persze a dolog fordítottja is elképzelhető: ha valaki gyakran vásárol sportszereket, egészséges élelmiszereket, a rendszer azt pozitívumként értelmezheti - és akár kedvezményeket is adhat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







