8 °C Budapest

Kevesebb élelmiszert vettünk tavaly, drágábban

MTI
2014. január 9. 17:28

Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által mért kilencven kategória értékesítéséből 2012 decembere és 2013 novembere között az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a mennyiséget tekintve azonban 3 százalékkal csökkentek az eladások - állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A forgalom a vizsgált tizenkét hónap alatt változatlanul mintegy 1400 milliárd forintot ért el. A boltok bevétele többek között néhány nagy forgalmú tejtermékből emelkedett, ezek közé tartozott a sajt (2 százalék), a tejföl (1 százalék), a túró (3 százalék) és a vaj (7 százalék).

Értékben szintén nőtt egyes édességek kiskereskedelmi eladása: a táblás csokoládénál 8, az édes keksznél 2, az ostyaszeletnél 7, a pralinénál 3 százalék pluszt regisztráltak a piackutatók.

A bolttípusok közül az értékben mért bolti forgalom legnagyobb hányadát a szupermarketeket és diszkontokat magukban foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek érték el a legutóbbi tizenkét hónap során 37 százalékkal, ez 1 százalékpont növekedést jelent az előző hasonló időszakhoz képest.

A 2500 négyzetméter feletti boltok piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az összes bevétel 34 százalékán osztoznak. Ebben a szegmensben annyi változott, hogy az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem