A csirketermékeknél újabb 10 százalék körüli áremelést kívánnak végrehajtani a baromfiipari cégek novemberben - közölte Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács (BTT) elnöke.
A baromfitermékek iparági átadásai árai már az elmúlt hetekben is fokozatosan nőttek: szeptemberben 6-7 százalékkal, októberben 5-6 százalékkal drágítottak a cégek.
Az újabb drágítás hátterében az áll, hogy drasztikus mértékben emelkedtek a takarmányárak, és a vállalatok egyéb költségei is nőttek. További növeli a cégek aggodalmát, hogy a becslések szerint a korábbi előrejelzéseknél is gyengébb, 3,6-3,8 millió tonnás idei kukoricatermésről szólnak. Ez tartósan magas szinten tarthatja a takarmány-alapanyagok árát.
A csirkefeldolgozókhoz hasonló helyzetben van az ágazat többi vállalata is, így minden baromfitermék drágulására számítani lehet - húzta alá a BTT elnöke.
Az áremelések eddig azért nem egy lépcsőben történtek, mert a baromfiipari társaságok különböző időpontokban tárgyaltak az árakról a kiskereskedelmi láncokkal. Emellett az egyszeri, nagymértékű drágítást a fogyasztók is nehezen viselnék el - tette hozzá a szakember.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A BTT elnöke megjegyezte: az alapélelmiszereknél bekövetkező áremelések befolyásolják majd az infláció mértékét, esetleges elmaradásuk esetén viszont létszámleépítéseket kell végrehajtani, és a munkanélküliségi ráta emelkedik.
A helyzetre megoldást jelenthetne, ha az alapvető élelmiszereket terhelő általános forgalmi adót (áfa) a jelenlegi 27 százalékról drasztikusan csökkentenék - vélekedett Csorbai Attila. Így az alapanyagár emelkedéséből származó kényszerű áremeléseket a fogyasztók nem, vagy csak részben éreznék meg, és szűkülne a szürke- és feketegazdaság, ezáltal javulnának a magyar vállalkozások túlélési esélyei.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








