A cseh eredetű mérgező metil-alkoholt tartalmazó szeszes italok kereskedelmi forgalomba kerülése miatt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) - a helyzet tisztázódásáig - az esetlegesen érintett termékek forgalmazását és fogyasztását sem javasolja.
Továbbra sincs arra utaló információ, hogy Magyarországra is került a mérgező szeszes italokból, azonban a forgalmazók - a kockázat ismeretében - fokozott felelősséggel tartoznak a fogyasztók felé az érintett termékek forgalmazása során, különös tekintettel a Csehországból származó szeszes italok esetében - tájékoztatta lapunkat mai közleményében a NÉBIH. A tisztázatlan helyzet, a nyomonkövetés lehetetlensége a vállalkozások által felismerhető élelmiszerbiztonsági kockázatot jelent, amely kizárja a forgalomba hozatal lehetőségét, ezért is szükséges óvintézkedések bevezetése a hatóság szerint, a fogyasztók egészségének, életének védelme érdekében.
A NÉBIH felhívja a forgalmazók figyelmét, hogy a cseh Egészségügyi Minisztérium által közzétett listán szereplő termékeket jelentsék be a NÉBIH-hez és a hatóság intézkedéséig a termékek forgalmazását függesszék fel, mivel azok jelenleg nem biztonságosak. Amennyiben a forgalmazóban alapos gyanú merül fel, természetesen a minták laboratóriumi vizsgálatát is elvégeztetheti a hivatallal.
A NÉBIH kéri a fogyasztókat, hogy ha gyanús terméket észlelnek, jelentsék "a NÉBIH" zöldszámon (06-80/263-244). Felhívják továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy saját érdekükben kizárólag legális forrásból, megbízható helyről származó termékeket fogyasszanak. Az illegális értékesítési csatornákból származó élelmiszerek a hatósági ellenőrzés kikerülésével kerülnek forgalomba, gyakran rossz minőségű, lejárt, illetve - mint jelen esetben is - akár életveszélyes mérgező, fertőző termékek is lehetnek.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében