Hiába foglalta törvénybe a futball-Európa-bajnokság védjegyeinek védelmét Ukrajna, a hamisítványok értékesítése virágzik a térségben: kabalafigurák, nemzeti mezek, logós papucsok, minden kapható, amit csak egy sportrajongó megkívánhat.
Az ukrán kikötőváros, Odessza területén található "7 km" piac, ahogy már a neve is mutatja, elképesztő méretű: 110 futballpályányi területén ezrével sorakoznak a konténerek, amelyek blokkonként eltérő színű festése segít a napi 200 ezer vásárlónak, hogy ne tévedjenek el a labirintusban. A piac mintegy 60 ezer embernek ad munkát, akik napi 20 millió euró értékű árucikket értékesítenek vevőiknek. Bár a piacvezetés állítja, a kínálat teljesen legális, a valóságban ez nem így van - számol be a helyzetről a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
A konténerekben hamis Adidas és Lacoste cipők, hamisított Louis Vuitton táskák, és újabban hamis EB szuvenírek sorakoznak. Ez utóbbiak között minden megtalálható, ami a futball EB-t Lengyelországgal együtt szervező Ukrajna vásárlói számára csak érdekes lehet: nemzeti csapatok mezeinek replikái, hamis Euro 2012 felirattal ellátott papucsok, törülközők, a sportesemény kabalafiguráinak képével díszített bögrék, tálkák, labdák és ruhaneműk. A hamis termékek miatt jelentős bevételkiesés éri az UEFA-t.
A sportesemény előtt Ukrajna ugyan törvénybe iktatta az UEFA védjegyeinek védelmét, de a jogszabály önmagában keveset jelent. Az olyan feketepiacoknak ugyanis, mint a 7 km, megvannak a befolyásos támogatói a hatósági szervek körében, amelyek megvédik ezeket az ellenőrzéstől: a piac vezetője például korábban magas beosztású katonatiszt volt, egyik befektetője pedig tagja a városi tanácsnak. A Spiegel szerint nyílt titok, hogy az odesszai vámszervek vizsgálat nélkül továbbengedik a Kínából és Törökországból származó, a piacra szánt hamisítványokat, hiszen ezek megkapják a maguk részesedését a csempészett áruból.
A piac ráadásul nem csak kiskereskedelmi tételben szolgálja ki a vevőket. Az Odesszába érkező csempészáru egy részét a Dnyeszter Menti Moldáv Köztársaság felé szállítják tovább. Mivel a földsávnyi területen elhelyezkedő államot a világ egyetlen országa sem ismeri el hivatalosan, a terület a hamisítók bástyájául szolgál. A régióból a szomszédos Moldova, majd Románia, és így az Európai Unió felé szállítják tovább a cikkeket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








