Világszerte egyre újabb és egyre meglepőbb piacokat fedeznek fel maguknak a nagy üzletláncok. Már nem elég, hogy bevásárolunk náluk (vagy webshopukban), sokan már telefonszolgáltatóként vagy utazási irodaként is működnek. Nemrég azonban újabb front nyílt a szupermarketek háborújában.
A legújabb trendek szerint a zenei piac felé mozdultak el a brit kereskedelmi láncok. A szigetország legnagyobb szupermarket-láncai közül nemrég a Sainsbury's indított online zeneletöltési oldalt.
A honlapon egy dalt 89 pennyért (316 forint) vásárolhatunk meg egy zeneszámot, egy album pedig 6,99 fontba (2500 forint) kerül. Az üzletlánc árgaranciát is vállal a megjelenés előtt megrendelt zenékre, és természetesen gyakran járnak akciók, kedvezmények a letöltésekhez.
A Sainsbury's-nek nincs könnyű dolga, hiszen a Tesco már megvetette lábát ezen a piacon is. A Tesco webshopjában szintén 89 pennybe kerül egy szám, viszont a legtöbb album drágább, mint az újdonsült konkurenciánál. Az üzletláncok koncepciója szerint ha a vevők már úgyis a webshopban költik pénzüket rendszeres heti bevásárlásaik során, néhány kattintással könnyen rászánják magukat arra is, hogy a friss zenei megjelenések közül válogassanak.
Egy másik nagy lánc, a Morrisons' pedig hamarosan könnyűzenei fesztivált rendez: a július eleji MFEST nevű rendezvényen ismert előadók - UB40, The Human League, Soul II Soul, Heaven 17, Scouting For Girls, Sophie Ellis-Bextor, Texas, Bob Geldof, Glen Matlock - lépnek fel, a két napra szóló belépő 95 fontba (33 ezer forint) kerül. A fesztivál több családi-gasztronómiai programmal is kiegészül, és leginkább a vásárlói elkötelezettséget hivatott erősíteni.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Beborította a szaharai por Athént és más görög városokat
- Utolsó rendes ülését tartotta a Fővárosi Közgyűlés ebben a ciklusban
- Kikapott Norvégiától a magyar válogatott
- Botrány és kényszerleszállás egy budapesti légijáraton
- Rendkívüli bejelentés a Balatonról, ennek sokan nem örülnek majd
- Benzinár: kéthetes ultimátumot adott a kormány az üzemanyag-kereskedőknek