A gyenge euró miatt nem jön a Metallica: beütött a válság

Pénzcentrum
2011. december 9. 16:32

Cliff Burnstein, aki már régóta a Metallica menedzsere, felforgatta a zenekar turné teveit, ezzel azt kívánja elérni, hogy az európai adósságválság miatt ne szenvedjenek el devizaveszteséget. A menedzser aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az euró gyengülésével párhuzamosan, képesek lesznek-e a korábban kiszemelt európai országok megfizetni a zenekart.

Így az eredetileg tervezett 2013-ig tartó európai turné helyett, "európai nyári vakációt" tart a Metallica, ezzel két német fesztivált is sutba dobva. Hasonló lépést fontolgat a menedzser másik zenekara is, a Red Hot Chili Peppers, mely idén ősszel négy év után újra Dél-Amerika irányába vette az irányt. Utóbbi zenekar bevételeinek 75%-a a külföldi turnézásból származik.

A legnagyobb probléma a külföldi turnékkal, hogy a helyi szervezők nem hajlandóak dollárban fizetni, főként igaz ez az európai ügyfelekre. Miután néhány zenekar és azok menedzserei már megégették magukat a 2008-as válság alatt, tanulva az esetből határidős ügyletekkel, fix árfolyamon biztosítják be dollár-bevételeiket. Az amerikai zenekaroknak, akárcsak az exportcégeknek a gyenge dollár kedvez, hiszen a devizabevételeik így sokkal többet érnek dollárban, melyben költségeik jelentős része felmerül - nyilatkozta Bill Zysblat az RZO Productions partnere, aki a Rolling Stones és a Police zenekarok európai turnéit szervezte.

Az amerikai zenekarok menedzserei az európai fizetőeszköz gyengülésével egyidejűleg olyan országok felé kezdtek el kacsintgatni, ahol sokkal erősebb a helyi fizetőeszköz, ilyen régiók többek között Dél-Amerika, Délkelet-Ázsia és Ausztrália. (Amint az a lenti ábrán is látható, az utóbbi két évben az euróval szemben több mint 10%-ot erősödött a dollár, míg az ausztrál dollárral szemben közel ugyanekkora mértékben veszített értékéből az amerikai fizetőeszköz.) Burnstein egyébként a Coca-Colahoz, mint amerika leghíresebb exporttermékéhez hasonlította a zenekarijait, melyeknek a legjobb piacokat kell célba vennie. A menedzser szerint a legfőbb cél most Indonézia meghódítása.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem