Internetes vásárlásaink során tisztában kell lennünk azzal, hogy a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a ".hu" kiterjesztés nem jelenti egyértelműen azt, hogy az eladó ténylegesen magyarországi székhelyű vállalkozás - figyelmeztet az Európai Fogyasztói Központ (EFK).
Gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat külföldi (más európai uniós vagy Európán kívüli) vállalkozás üzemeltet. Egy külföldi vállalkozással való szerződéskötés esetén pedig az előnyök mellett (szélesebb választék, adott esetben kedvezőbb vételár) a fogyasztónak számolnia kell bizonyos nehézségekkel és problémákkal is, amelyek a vásárlás során esetlegesen felmerülhetnek.
Előfordulhat, hogy a külföldi eladó a termékhez nem mellékel magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, vagy ugyan mellékel, de annak megfogalmazása nem felel meg a magyar nyelv helyesírási szabályainak, így az a fogyasztó számára nehezen érthető meg. Emellett a külföldi kereskedők által működtetett webáruházak kivétel nélkül a vételár előzetes átutalásához kötik a termék leszállítását, azonban ha a termék leszállítására bármilyen okból nem kerül sor, a szerződésszegéssel kapcsolatos igényeink érvényesítése nehézségekbe (külföldi céggel való hosszú pereskedés) ütközhet és magas költségekkel (perköltség, fordítás) járhat.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a külföldi webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn a vásárlók számára vevőszolgálatot, így a kereskedővel való személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, amely miatt a kommunikáció a postai út mellett kizárólag e-mailen vagy esetleg telefonon lehetséges.
Vegyük figyelembe azt is, hogy az internetes vásárlások során a fogyasztót megillető indokolás nélküli elállási jog gyakorlását követően a termék külföldi kereskedőhöz való visszajuttatásának, valamint egy hibás termék kijavítás vagy kicserélés érdekében történő visszaküldésének költségei jóval magasabbak, mint a hazai online kereskedők esetében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az EFK azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy a megrendelés előtt keressenek a webshop honlapján további információkat, amelyek utalnak arra, hogy mely országban található a vállalkozás székhelye. Emellett segíthet az is, ha az internetes fórumokon utánanézünk a webshopnak, mivel ezeken az oldalakon is találhatunk hasznos információkat az internetes üzletről, illetve annak üzemeltetőjéről. A fórumokon általában más fogyasztók (természetesen kétségbevonhatatlannak nem tekinthető) tapasztalatait is megismerhetjük, amelyek szintén segíthetnek eldönteni, hogy valóban biztonságos-e a kiválasztott webshopból vásárolni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








