Kénytelenek voltak a termelők nagymértékben csökkenteni a termények árát, mivel a molnárok megelégelték az európai áraknál jóval magasabb búzaárakat. Ennek ellenére, ha nem is nagyon, de a kenyér ára emelkedni fog - írja a Népszabadság.
Kénytelenek voltak a termelők nagymértékben csökkenteni a termények árát, mivel a molnárok sokallták az európai áraknál jóval magasabb búzaárakat. A szabadpiacon az étkezési búza kilónkénti ára már nincs a csúcson, 80-ról 65 forintra mérséklődött. A búzaár csökkenése azonban nem jelenti azt, hogy ne drágulna tovább a kenyér kilónkénti ára, csak az árváltozás mértéke lesz kisebb.
A liszt átlagára mintegy 10 forinttal emelkedik április elsejével - számolt be Varga Zoltán, a Pékszövetség elnöke. A liszt kilónkénti árának emelkedésének hatására vélhetően a pékek is kénytelenek lesznek majd emelni. Így egy kiló fehérkenyeret a jelenlegi 180 forintos ár helyett átlagosan 205 forintért kívánják majd a kereskedőknek értékesíteni. Ezt alapul véve könnyen meg lehet becsülni, hogy 309-317 forintos átlagárral lehet majd kalkulálni.
Abban az esetben, ha a készletek kifogynának a kenyér további drágulására lehet számítani. Ennek azonban egyre kisebb az esélye, hiszen a magyar búza annyira drága, hogy szinte lehetetlen külföldre értékesíteni. Így vélhetően nem kell tartani a Pékszövetség által korábban vázolt lehetőséggel, miszerint a kenyér ára elérheti a 400 forintot is.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








