A megengedett vegyszermennyiség negyvenötszörösét találták a közelmúltban a magyar hatóságok egy Marokkóból érkezett paprikaszállítmányban. Szerencsére az egészségre veszélyes termék nem került forgalomba. Az élelmiszerbiztonsági szabályok ellen súlyosan vétő marokkói kistermelőt kizárták az exportból.
Összesen egy kamionnyi vegyszerrel szennyezett marokkói eredetű fehér hegyes paprika érkezett Magyarországra néhány hete. A zöldséget értesüléseink szerint már kiszállították a Csemege Match Zrt. üzleteibe, amikor a magyar hatóságok kimutatták, hogy a szállítmány a megengedettnél negyvenötször több vegyszert tartalmaz. A szállítmányt azonnal kivonták a forgalomból, kiskereskedelmi forgalomba így nem került belőle.
A vizsgálatok során kiderült, hogy a szennyezett terméket egy marokkói kistermelő állította elő, aki nem régen foglalkozik paprikatermesztéssel. A gazdát a marokkói hatóságok kizárták az exportból. A fogyasztókat a marokkói paprikatermesztők képviselője, Iszmail Hbibi igyekezett megnyugtatni. Szerinte az észak-afrikai országból évente 5-7 ezer tonna étkezési paprika érkezik Magyarországra, de még sosem fordult elő hasonló eset.
Mártonffy Bélától, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatójától megtudtuk: Magyarországon évente 200 ezer tonna fehér paprikát termelnek. Októberben azonban leáll a termelés, így egészen márciusig a kereskedők külföldön termeltetett vagy ott vásárolt paprikával látják el a fogyasztókat. Az import a hazai termelés mindössze 5 százalékát, összesen 10 ezer tonnát tesz ki, ennek fele Marokkóból érkezik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








