Elbomlik ugyan a Tesco "környezetbarát" zacskója, de nem úgy, és nem annyi idő alatt, ahogyan sokan gondolják - állítja egy brit kormányzati tanulmány.

A kritizált szatyor - Fotó: dailymail.co.uk
Károsabb a környezetre a Tesco legújabb "100%-osan elbomló" zacskója, mint az a nejlonszatyor, amit kiváltott vele az élelmiszer-kiskereskedelmi áruházlánc - írja a Daily Mail.
A tanulmány által kritizált, az Egyesült Királyságban forgalmazott lebomló nejlonszatyor vélhetően ugyanaz a modell, mint aminek segítségével a Tesco a magyarországi nejlonzacskó-fogyasztást is vissza kívánja szorítani. A cég a magyar zacskóról a következőket kommunikálta korábban: A Tesco Magyarországon elsőként vezette be a száz százalékosan lebomló bevásárlótáskákat, amelyek a több száz évig szennyező hagyományos műanyagokkal ellentétben másfél év alatt teljesen lebomlanak komposzt-körülmények között.
A brit tanulmány megállapította, hogy az új szatyor ugyanúgy műanyagból készül, mint a régebbi, azonban olyan extra adalékanyagokat tartalmaz, amiknek köszönhetően, tartós hő illetve napfény hatására (oxodatív lebomlással) a szatyor finom porrá esik szét. Ez a por pedig káros lehet a madarak, a rovarok és az emlősök számára is.
A kutatás szerint a zacskó lebomlási ideje is lassabb annál, mint amit az áruház állít. Akár 5 évet is igénybe vehet mire a műanyag szatyor végleg megsemmisül.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ez bár igaz lehet, mégis rendkívül nehéz igazolni, mivel a müanyag fragmentumoknak a mikrobák szintjéig kell lebomlaniuk. Különböző jelentések szólnak arról, hogy mi marad a talajban és a levegőben, miután a termék oxidatív degradációval lebomlott. Ezek között lehetnek nehéz fémek, könnyü fémek, sók és CO2. (Forrás: biogreenproductshungary.com)

Dan Norris
A fogyasztókat a lebomlás szó könnyen megtévesztheti, ugyanis az oxodatívan lebomló műanyagok nem komposztálhatóak - mondta a brit környezetvédelmi miniszter, Dan Norris, és hozzátette: az így lebomló anyagok nem szakszerű lerakása akár káros hatással is a környezetre. A miniszter reményét fejezte ki, hogy a frissen publikált tanulmánynak köszönhetően mind a gyártók mind pedig a forgalmazók megfontolják azon kijelentéseiket, miszerint az ilyen módon lebomló szatyrok környezetbarátabbak a hagyományos műanyag társaiknál.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








