Sosem lesz olyan a reklámpiac, mint régen

Pénzcentrum
2009. szeptember 24. 10:17

Nagyobb amplitúdóval, de ugyanazon a hullámvasúton halad a reklámpiac szekere, mint a nemzetgazdaságé, mondta Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Egerben, a Magyar Reklámszövetség konferenciáján.

Gulyás szerint a reklám-média piac soha nem tér vissza a válság előtti állapotához. A strukturális problémák ugyanis korábban is léteztek, azonban azokat elfedte az általános pénzbőség. Digitális forradalom előtt állunk, mely meg fogja pecsételni a hagyományos, tömegtermelés-tömegmédia-tömegfogyasztó modell sorsát.

Az idei 14 százalékról 2012-re 20 százalékra nőhet az online-költés aránya a reklámtortából, 2013-ra pedig 25 százalék közelébe kerülhet a most még csak 10 százalékot kitevő szelet - mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója. A digitális forradalom egyik legfontosabb jellemzője lesz a szociális site-ok és az ezekhez kötődő marketingtevékenység erősödése. Ennek fontosságát Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója is kiemelte, aki szerint eljöhet a digitális rádiók kora, amikor a műsor mellé számos pluszinformációt kaphat a hallgató. Az elkövetkező években egyes online-médiumok bezárnak majd, ami erősíti majd a piac többi szereplőjét, továbbá a fizetős modellt előbb-utóbb az internetes tartalompiacon is be kell vezetni - vélekedett Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója. A nyomtatott sajtó viszont nem néz kellemes időszak elé - állítja Szabó. Az igazi válság a válság után jön majd a printpiacon; 2009 az illúziók éve volt, 2010 pedig a lapbezárások éve lehet - vázolta fel a baljós képet a Sanoma-vezér előadásában. A vezető szerint ráadásul a sajtó médiatulajdonosai úgy levitték a hirdetési árakat a válság okozta pánikban, hogy abból nem várható kilábalás 2011-ig.

A tévék azonban a válság és az azt követő időszak nyertes médiumai lehetnek - állítja Málnay B. Levente, az MTV Networks vezérigazgatója. Ebben a médiatípusban relatíve kisebb bevételcsökkenés következett be, úgy tűnik, nő a kereslet a tévéreklámok iránt, ráadásul elérésben még mindig olcsó médiumról van szó.

Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm