Sosem lesz olyan a reklámpiac, mint régen

Pénzcentrum
2009. szeptember 24. 10:17

Nagyobb amplitúdóval, de ugyanazon a hullámvasúton halad a reklámpiac szekere, mint a nemzetgazdaságé, mondta Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Egerben, a Magyar Reklámszövetség konferenciáján.

Gulyás szerint a reklám-média piac soha nem tér vissza a válság előtti állapotához. A strukturális problémák ugyanis korábban is léteztek, azonban azokat elfedte az általános pénzbőség. Digitális forradalom előtt állunk, mely meg fogja pecsételni a hagyományos, tömegtermelés-tömegmédia-tömegfogyasztó modell sorsát.

Az idei 14 százalékról 2012-re 20 százalékra nőhet az online-költés aránya a reklámtortából, 2013-ra pedig 25 százalék közelébe kerülhet a most még csak 10 százalékot kitevő szelet - mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója. A digitális forradalom egyik legfontosabb jellemzője lesz a szociális site-ok és az ezekhez kötődő marketingtevékenység erősödése. Ennek fontosságát Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója is kiemelte, aki szerint eljöhet a digitális rádiók kora, amikor a műsor mellé számos pluszinformációt kaphat a hallgató. Az elkövetkező években egyes online-médiumok bezárnak majd, ami erősíti majd a piac többi szereplőjét, továbbá a fizetős modellt előbb-utóbb az internetes tartalompiacon is be kell vezetni - vélekedett Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója. A nyomtatott sajtó viszont nem néz kellemes időszak elé - állítja Szabó. Az igazi válság a válság után jön majd a printpiacon; 2009 az illúziók éve volt, 2010 pedig a lapbezárások éve lehet - vázolta fel a baljós képet a Sanoma-vezér előadásában. A vezető szerint ráadásul a sajtó médiatulajdonosai úgy levitték a hirdetési árakat a válság okozta pánikban, hogy abból nem várható kilábalás 2011-ig.

A tévék azonban a válság és az azt követő időszak nyertes médiumai lehetnek - állítja Málnay B. Levente, az MTV Networks vezérigazgatója. Ebben a médiatípusban relatíve kisebb bevételcsökkenés következett be, úgy tűnik, nő a kereslet a tévéreklámok iránt, ráadásul elérésben még mindig olcsó médiumról van szó.

NEKED AJÁNLJUK
Több ezer magyar szülő rontja el így a gyerekét: vigyázz, nehogy elkövesd ezt a hibát

Mi, magyarok nem vagyunk a toppon, ha pénzügyi tudatosságról van szó, pedig fontos lenne, hogy jó példával járjunk gyermekeink előtt is.

Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. október 6. csütörtök
Brúnó, Renáta
40. hét
Október 6.
A mosoly világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Pénzügyeink 5, 10 vagy 20 év múlva? Új konferencia ad teljes képet.
EZT OLVASTAD MÁR?