Sosem lesz olyan a reklámpiac, mint régen

Pénzcentrum
2009. szeptember 24. 10:17

Nagyobb amplitúdóval, de ugyanazon a hullámvasúton halad a reklámpiac szekere, mint a nemzetgazdaságé, mondta Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Egerben, a Magyar Reklámszövetség konferenciáján.

Gulyás szerint a reklám-média piac soha nem tér vissza a válság előtti állapotához. A strukturális problémák ugyanis korábban is léteztek, azonban azokat elfedte az általános pénzbőség. Digitális forradalom előtt állunk, mely meg fogja pecsételni a hagyományos, tömegtermelés-tömegmédia-tömegfogyasztó modell sorsát.

Az idei 14 százalékról 2012-re 20 százalékra nőhet az online-költés aránya a reklámtortából, 2013-ra pedig 25 százalék közelébe kerülhet a most még csak 10 százalékot kitevő szelet - mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója. A digitális forradalom egyik legfontosabb jellemzője lesz a szociális site-ok és az ezekhez kötődő marketingtevékenység erősödése. Ennek fontosságát Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója is kiemelte, aki szerint eljöhet a digitális rádiók kora, amikor a műsor mellé számos pluszinformációt kaphat a hallgató. Az elkövetkező években egyes online-médiumok bezárnak majd, ami erősíti majd a piac többi szereplőjét, továbbá a fizetős modellt előbb-utóbb az internetes tartalompiacon is be kell vezetni - vélekedett Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója. A nyomtatott sajtó viszont nem néz kellemes időszak elé - állítja Szabó. Az igazi válság a válság után jön majd a printpiacon; 2009 az illúziók éve volt, 2010 pedig a lapbezárások éve lehet - vázolta fel a baljós képet a Sanoma-vezér előadásában. A vezető szerint ráadásul a sajtó médiatulajdonosai úgy levitték a hirdetési árakat a válság okozta pánikban, hogy abból nem várható kilábalás 2011-ig.

A tévék azonban a válság és az azt követő időszak nyertes médiumai lehetnek - állítja Málnay B. Levente, az MTV Networks vezérigazgatója. Ebben a médiatípusban relatíve kisebb bevételcsökkenés következett be, úgy tűnik, nő a kereslet a tévéreklámok iránt, ráadásul elérésben még mindig olcsó médiumról van szó.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem