Azokban a városokban, ahol betiltották a közterületen való dohányzást, már egy év elteltével szignifikánsan csökkent a szívinfarktusok száma - állítja egy friss tanulmány.
A Kansas-i Orvostudományi Egyetem kutatói megvizsgálták, hogy milyen eredménnyel jár a dohányzás közterületen való betiltása. A szakértők 13 tanulmányt vizsgáltak meg, melyek mintegy 24 millió ember egészségügyi adatait tartalmazták.
Ezek alapján azt találták, hogy a tilalom bevezetését követő egy éven belül 17 százalékkal csökkent szívinfarktusok száma, három év elteltével pedig már 36 százalékos csökkenést figyeltek meg.
Nők és gyermekek esetében ráadásul szignifikánsan nagyobb egészségügyi javulást tapasztaltak.
Mint ismeretes, több tucat európai országban, és 15 amerikai államban tilos a zárt, nyilvános helyeken: éttermekben, kávézókban, kocsmákban dohányozni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az intézkedés nem járt jelentős forgalomcsökkenéssel, a mostani egészségügyi előnyöket is figyelembe véve nem lenne meglepő, ha számos ország hasonló lépésre szánná el magát a jövőben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








