Egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy vége a magyar libamáj-előállításnak: a Négy Mancs nevű állatvédő szervezet támadásainak következtében a német nyelvterület áruházaiban levették a polcokról a magyar cégek által előállított libamájat.
A legnagyobb hazai cégnél, a szentesi Hungerit Zrt.-nél tavaly augusztusban leállították a vágósort, és a hónap végén megkezdték mintegy 200 dolgozó elbocsátását, s úgy tűnt, az állatokat felnevelő gazdák is elveszíthetik munkájukat. Év végére azonban elcsitult a konfliktus. Idén tavasszal az egyik nagyobb feldolgozó, a mezőkovácsházi Pannon Lúd Kft. befejezte ugyan a hízott liba vágását, más baromfiüzemek azonban - köztük a szentesi Hungerit Zrt. - jelenleg is folyamatosan vágnak baromfit. Papp Lajos, a termelés integrációjával foglalkozó Komlósi Lúd Kft. ügyvezetője a Népszabadságnak elmondta: a tavalyi 3,5-3,6 milliós hízottliba-vágás után idén nagyjából 3 millió kövér ludat dolgoznak fel. A kistermelők többsége - azok, akik figyelnek a munkájuk minőségére - továbbra is a piacon tudott maradni. A gazdasági válság következtében ugyan csökkentek az árak, ezt azonban ellensúlyozza, hogy a takarmányárak is egyre alacsonyabbak.
Az állatvédőkkel azonban továbbra sincs megállapodás. A Baromfi Terméktanács, tekintettel a költségekre, elállt attól, hogy Németországban és Ausztriában jogi úton vegyen elégtételt az elszenvedett veszteségekért. Magyar József felhívta a figyelmet, hogy nincs olyan európai uniós előírás, amely a tagországoknak megtiltaná a libatömést - de van, ahol fellépnek a kényszertömés ellen. Hagyományos módon azonban mindenütt szabad libát tömni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében