Egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy vége a magyar libamáj-előállításnak: a Négy Mancs nevű állatvédő szervezet támadásainak következtében a német nyelvterület áruházaiban levették a polcokról a magyar cégek által előállított libamájat.
A legnagyobb hazai cégnél, a szentesi Hungerit Zrt.-nél tavaly augusztusban leállították a vágósort, és a hónap végén megkezdték mintegy 200 dolgozó elbocsátását, s úgy tűnt, az állatokat felnevelő gazdák is elveszíthetik munkájukat. Év végére azonban elcsitult a konfliktus. Idén tavasszal az egyik nagyobb feldolgozó, a mezőkovácsházi Pannon Lúd Kft. befejezte ugyan a hízott liba vágását, más baromfiüzemek azonban - köztük a szentesi Hungerit Zrt. - jelenleg is folyamatosan vágnak baromfit. Papp Lajos, a termelés integrációjával foglalkozó Komlósi Lúd Kft. ügyvezetője a Népszabadságnak elmondta: a tavalyi 3,5-3,6 milliós hízottliba-vágás után idén nagyjából 3 millió kövér ludat dolgoznak fel. A kistermelők többsége - azok, akik figyelnek a munkájuk minőségére - továbbra is a piacon tudott maradni. A gazdasági válság következtében ugyan csökkentek az árak, ezt azonban ellensúlyozza, hogy a takarmányárak is egyre alacsonyabbak.
Az állatvédőkkel azonban továbbra sincs megállapodás. A Baromfi Terméktanács, tekintettel a költségekre, elállt attól, hogy Németországban és Ausztriában jogi úton vegyen elégtételt az elszenvedett veszteségekért. Magyar József felhívta a figyelmet, hogy nincs olyan európai uniós előírás, amely a tagországoknak megtiltaná a libatömést - de van, ahol fellépnek a kényszertömés ellen. Hagyományos módon azonban mindenütt szabad libát tömni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


