Már több mint 20 millió darab van forgalomban a Magyar Nemzeti Bank által 2009. április 15-én kibocsátott, megújult bankjegyekből. Az egyes címletek korszerűbb változatai megjelenésükben a korábbiakkal csaknem megegyezők, azonban további, a hamisítást nehezítő biztonsági elemeket is tartalmaznak. Az 1000 forintosra ezen túlmenően új, ezüstszínű, a környezeti hatásoknak ellenálló, a hétköznapi vásárlási helyzetekben könnyen ellenőrizhető hologram hatású fémcsík került, továbbá fekete színűre változott a sorszáma is.
A Magyar Nemzeti Bank 2009. április 15-én - a november 15-én bevonásra kerülő 200 forintos bankjegy kivételével - valamennyi papírpénzt megújított formában bocsátotta ki. A 2008 őszén már megismert 10 000 forintost követően most a további öt címlet: az 500, az 1000, a 2000, az 5000 és a 20 000 forintos bankjegy új változatai kerültek forgalomba. A bankjegyekre olyan korszerű - külföldi bankjegyeken, pl. az eurobankjegyeken gyakran alkalmazott - biztonsági elemek (apró sárga körök) kerültek, amelyek a hamisítást nehezítik.A legtöbbet forgatott 500-as, 1000-es, 2000-es és 5000-es címlet forgalomban lévő mennyisége már meghaladja a 20 millió darabot, ami azt jelenti, hogy szinte mindenki kezébe egyszer már kerülhetett a legújabb bankjegyekből.
A címletek 2009. április 15-ét megelőző változatai továbbra is törvényes fizetőeszközök maradnak.
További információk a bankjegyekről:
http://www.mnb.hu/Resource.aspx?ResourceID=mnbfile&resourcename=kp_tajekoztato_090415_hu
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








