Nem tett közzé helyreigazítást és a rá kirótt bírságot sem fizette be a Biovit Pharma Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal újabb büntetést szabott ki a vállalkozásra.
A GVH 2007. október 11-én megállapította, hogy a Biovit Pharma Kft. 2005. januártól az Erdic tabletta mellnövelő, mellfeszesítő hatásáról, széles körű bevált módszeréről, kedvező mellékhatásairól és alapanyagainak különleges termesztési körülményeiről adott tájékoztatásaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Az versenyhatóság a Biovit Pharma Kft-t a magatartás további tanúsításától eltiltotta, valamint 16 millió forint bírságot is kiszabott.
A GVH kötelezte az eljárás alá vont vállalkozást, hogy a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül az alábbi tartalmú, legalább fél oldal terjedelmű hirdetést tegye közzé a Joy magazin egy, a Blikk Nők hetilap egymást követő két számában anélkül, hogy ahhoz észrevételt fűzne:
"A GVH Versenytanácsa a Vj-73/2007. sz. eljárásban hozott határozatával megállapította, hogy a Biovit Pharma Kft. fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé. Nem tudta bizonyítani, hogy a gabonatartalmú Erdic tablettájának garantáltan mellnövelő, mellfeszítő hatása, illetve a hasra, körömre, bőrre kedvező mellékhatása lenne.Nem nyert továbbá bizonyítást, hogy az alapanyagokat különleges körülmények között termesztenék, illetve hogy a világon több mint 100 ezer nő használná a terméket."
A GVH döntésével szemben a Biovit Pharma Kft. fellebbezett, de a pert jogerősen elvesztette. A per lezárulta után befejezett GVH utóvizsgálat feltárta, hogy a társaság a határozatban foglalt kötelezettségeinek nem tett eleget. A versenyhatóság emiatt elrendelte a 16 millió forintos bírság végrehajtását és kötelezte a céget a helyreigazítás közzétételére. Amíg a helyreigazítás nem történik meg, addig a Biovit Pharma 30 napon át napi 20 ezer forint, majd ezt követően napi 30 ezer forint végrehajtási bírságot köteles fizetni.
A GVH felhívta az érintett társaság figyelmét, hogy ha továbbra sem teszi közzé a helyreigazítást, akkor minden hónap végén az addig be nem fizetett végrehajtási bírságot lejártnak tekinti és azt az APEH közreműködésével behajtja. A végrehajtási bírság összege mindaddig emelkedni fog, amíg a kötelezettség teljesítésére sor nem kerül. A versenyhatóság a végrehajtási bírságot a vállalkozás vezetőjére is kiszabhatja, így ha a mostani végzés nem éri el célját, a GVH megfontolja, hogy éljen ezen eszközzel is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








