Túl sok felesleges csomagolóanyagot termelnek a brit nagyáruházak, ezért az önkormányzatok szövetsége, a Local Government Association arra készül, hogy az áruházakkal fizettesse meg a szemét elszállításának az árát.
Egy 29 átlagos élelmiszer csomagolását vizsgáló felmérés szerint a brit áruházak közül a Waitrose használja el a legtöbb csomagolóanyagot, míg a Tesco a legkevesebbet. A Waitrose ugyanakkor ezt cáfolta, szerinte 2001 óta harmadával csökkent az általa használt csomagolóanyagok mennyisége, így a felmérés szerinte félrevezető. A legkevesebb újrahasznosítható csomagolót a Lidl használja, a legtöbbet a Sainsbury's.
Az LGA által készített legutóbbi, 2007-es felmérés óta alapvetően csökkent az élelmiszerek becsomagolásához használt anyag mennyisége, az újra nem hasznosítható anyagok aránya azonban nem változott. A felesleges hulladék elszállításáért jelenleg a lakosok fizetnek, ám az LGA szerint a költségekbe bele kellene szállnia a nagyáruházaknak is.
A hulladék tonnájáért jelenleg 32 fontot fizetnek a városi önkormányzatok a szemétlerakóhelyeken, ám ez az ár fokozatosan növekszik. Ha a nagyáruházak ráébrednének, micsoda költséget jelentenek az újra nem hasznosítható hulladékok, valószínűleg tovább csökkentenék a mennyiségüket, ami nagy segítség lenne nem csak a környezet, de a lakosság pénztárcája számára is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








