Kötelezettségvállalással zárult a Raiffeisen Bank Zrt. ellen indított versenyfelügyeleti eljárás. A bank vállalta, hogy ismeretterjesztő kampányt folytat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottabbak legyenek a lakás- és egyéb hiteltermékekkel kapcsolatban. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértést nem állapított meg.
A GVH észlelte, hogy a Raiffeisen Bank Zrt. lakáscélú felhasználásra kínált "jelzáloghitel jövedelemigazolás nélkül" elnevezésű termékével kapcsolatos tájékoztatásaival valószínűsíthetően a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást folytatott. A vizsgálat elindulását követően a Raiffeisen kötelezettséget vállalt. Ennek értelmében: a lakáshitel, illetve egyéb hiteltermékekkel kapcsolatos fogyasztói tájékozottság javítása érdekében oktató célú, a fogyasztók számára közérthető formában megfogalmazott ismeretterjesztő kampányt folytat továbbá ennek részeként az ügyfelek szerződéskötés előtti tájékoztatását átalakítja.
Az ismeretterjesztő kampány fő témái:
• Melyek a lakáshitelekhez, illetve egyéb hiteltermékekhez kapcsolódó legfontosabb fogalmak? Melyek ezen fogalmak lényegi elemei? Mi a jelzáloghitel, milyen típusai vannak?
• Melyek lakáshitelek, illetve egyéb hiteltermékek esetén a pénzügyi intézmények által jellemzően felszámításra kerülő díjtételek?
• Mit jelent a teljes hiteldíj mutató? Mi a célja a teljes hiteldíj mutató fogyasztó részéről történő megismerésének? Melyek a teljes hiteldíj mutató számításának, közzétételének alapvető szabályai?
• Mi a futamidő, a kamatperiódus és a türelmi idő? Mit kell mérlegelnie a fogyasztónak kedvezménnyel érintett (akciós) termékek választásánál?
Az oktató kampány üzeneteit a bank több úton is igyekszik eljuttatni a fogyasztókhoz.
Nyomtatott sajtó:
• "Hitel kisokos" elnevezésű kiadvány jelentet meg a fenti témák alapján meghatározott tartalommal, a lakáshitelekhez, illetve egyéb hiteltermékekhez kapcsolódó sajtóorgánumok révén "behúzás" formájában
Online média:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
• figyelemfelkeltő bannerkampány folytat, mely egy olyan oldalra mutat, ahol a vállalásban meghatározott kérdésekre vonatkozóan kap részletes tájékoztatást a fogyasztó,
• online site-okon tematikus rovatszponzorációs megjelenéssel hívja fel a figyelmet a fentiekben meghatározott kérdésekre,
• a Raiffeisen internetes portálján a vállalásban meghatározott kérdésekre vonatkozó információkkal kiegészített "Hitel Kisokos" jelentet meg.
Fiókos megjelenések:
• a "Lakáshitel kisokos" mappa kibővítése a jelenlegi (állami kamattámogatású hitelek tájékoztató, hiteligényléshez szükséges dokumentumok tájékoztató) mellett a vállalásban meghatározott kérdésekre vonatkozó információkkal,
• a jövedelemigazolás nélküli ingatlanfedezetes hitelek, az ingatlanfedezetes hitelek, valamint a fedezet nélküli személyi kölcsön igénylőlapokon külön hely biztosítása annak jelölésére, hogy a felvett hitelakciós ajánlat volt-e, ill. hogy az akció milyen típusú kedvezményeket tartalmazott.
Egyéb megjelenések:
• 2007-ben szintén ügyféloktatási céllal, a fogyasztók pénzügyi ismereteinek bővítése érdekében sugárzott TÖMÖR professzor miniprogramnak megfelelő struktúrájú és tartalmú miniprogramok támogatása
A Raiffeisen továbbá az ügyfelek szerződéskötés előtti fogyasztóbarát tájékoztatása érdekében vállalta, a hirdetett terméktulajdonságokhoz kapcsolódó feltételek beépítésével bővíti a költségmentesen elérhető internetes és fióki előszűrő alkalmazásokat és rendszereket oly módon, hogy a módosított alkalmazásokban feltüntetésre kerül az első és a második kamatperiódusra vonatkozóan is a kamat, kezelési költség, és havi törlesztőrészlet.
A versenytörvény értelmében, ha az eljárás alá vont kötelezettséget vállal arra, hogy magatartását összhangba hozza a versenytörvény rendelkezéseivel és a közérdek hatékony védelme e módon biztosítható, akkor a GVH az eljárást végzéssel kötelezővé teheti a vállalás teljesítését, anélkül, hogy végzésben megállapítaná a törvénysértés megvalósulását vagy annak hiányát.
Mivel a GVH szerint a Raiffeisen vállalásai a fenti elvárásoknak megfeleltek, a versenyhatóság az eljárást jogsértés megállapítása nélkül végzéssel lezárta.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








