Egyre többen kezdik felfedezni, hogy miközben a magas üzemanyagárak komoly megterhelést jelentenek a pénztárcára, addig a bicikli, a tömegközlekedés vagy a sétálás nemcsak olcsóbb közlekedési módozat, hanem egészségesebb is.
Az elmélet miszerint sokan leteszik az autójukat, hogy olcsóbb közlekedési formát válasszanak, bebizonyosodni látszik. Sőt, kevesebbet járnak étterembe is, mivel az étteremhez eddig kocsival jutottak el, amit viszont most már nem engednek meg maguknak. Ráadásul az is köztudott, hogy az otthon főzött ételek sokkal egészségesebbek lehetnek, mint az étteremben rendeltek. Egy étteremben például kevesebben rendelnek salátát, otthon viszont gyakrabban szerepel a menüben.
A szakértők több államban is vizsgálták az üzemanyagárak alakulását 1984 és 2004 között, hogy bebizonyítsák az egészséges életmód, illetve az elhízás és az üzemanyagárak közötti összefüggést. A benzinárakat az átlagos testsúllyal és az elhízás mértékével vetették össze.
A vizsgálatok szerint egy dollárnyi áremelkedés átlagosan 1,8-2,3 kilogramm testsúlyvesztéssel jár együtt az amerikaiak körében. Emellett a magas áraknak a sebességre is komoly hatása van, ha drága a benzin, az emberek sokkal lassabban vezetnek, így a halálos közúti balesetek száma is csökkent.
Az alacsonyabb felhasználásra való törekvés következtében az üzemanyag-hatékony modellek fejlesztése és gyártása is előtérbe kerül, ami akár új munkahelyeket is teremthet. A kevesebb benzinre költött pénz ugyanis a helyi boltokban költik el, ezzel javítva a gazdasági környezetet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml