Ma reggel kilenckor rajtolt el Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő vitorlásversenye a Kék szalag. A közel 75 éves regattán az idén várhatóan több rekord is megdőlhet. Előzetes becslések alapján az idén összejön a nevezési csúcs, azaz több mint 550 hajó indul el, és köztük lesz természetesen Litkey Farkas is, aki 2001-2007 között mindig győzött ezen a versenyen és, a nem hivatalos, tókerülő rekord is az Ő nevéhez fűződik 9 óra 25 perccel. A verseny szervezését már lényegében a tavalyi befutó után azonnal elkezdték, s a költségek a fesztivállal, a parti eseményekkel együtt körülbelül 50 millió forintra tehetőek.
Ehhez természetesen már szponzorok is kellenek, amit megmutat a verseny neve is: T-Mobile Nagydíj 40. Kék szalag Mol Fesztivál, s a harmadik legnagyobb szponzor, a Nokia neve már nem kerülhetett bele az így sem túl egyszerű hivatalos elnevezésbe.
Persze van honnan merítenie az indulókat a verseny szervezőinek, hiszen az elmúlt években igencsak megnőtt a honi hajózó társadalom. Csaknem négyezer az igazolt versenyzők száma, míg a rendszeresen, de csak amatőrként vízre szállók tábora körülbelül 50 ezerre tehető, a forgalomban lévő vitorlások száma pedig csaknem 10 ezer. Ebből 8 ezer állomásozik a Balatonon. Nem véletlen tehát, hogy az utóbbi időben egymást érték a kikötői fejlesztések Magyarország legnagyobb taván. Ma már több mint 100 regisztrált létesítmény áll rendelkezésre a tavon.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








