A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta minden évben egy kiemelt témát állít belföldi marketingtevékenységének középpontjába. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban lehet ösztönözni a belföldi turizmus fejlődését. A 2006. évi Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve, 2008-ban pedig a Vizek Éve követte. A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli az MT Zrt., 2010 pedig a Fesztiválok Éve lesz.
A Magyar Turizmus Zrt. azután döntött a 2010. év tematikájáról, hogy májusban - kérdőív segítségével - kikérte a turisztikai szolgáltatók, a szakmai szervezetek, az önkormányzatok, a Tourinform-irodák, az oktatási intézmények, a média képviselőinek és a Társaság munkatársainak véleményét a tematikus évadokra vonatkozóan.
A megkérdezést követően döntés született a 2010-es év tematikájáról is: a "Fesztiválok Éve" kampányév célja a hazai sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése, különös hangsúlyt fektetve a "Pécs 2010 - Európa Kulturális Fővárosa" programsorozatra. Magyarországon évente több mint 3000 fesztivál kerül megrendezésre, amelyek jelentős turisztikai vonzerőt képviselnek.
A Zrt. a 2010-es kampányév témáját annak érdekében tartotta fontosnak már most kijelölni, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a csatlakozásra.
Az MT Zrt. tavaly szintén a szakmában tevékenykedők megkérdezése alapján döntött arról, hogy belföldi tevékenységének középpontjába 2009-ben a kulturális turizmus kerül. A kampányév célja Magyarország kulturális értékeinek, örökségének megismertetése és az erre épülő turizmus élénkítése lesz.
Ahogyan azt a korábbi kampányéveknél megszokhatta a szakma és a nagyközönség, a jövő évi tematikus évet is saját, egységes arculat kíséri.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








