Kéz a kézben fűtött be a Metro és a Tesco A rekkenő hőség mellett kijutott a nem mindennapi áremelésekből is a mögöttünk álló hetekben, melyek egyúttal havi rendszerességű bevásárló körképünk történetében újabb trónfosztást hoztak. Amellett, hogy a "legolcsóbb üzlet" cím birtokosa lecserélődött, a két véglet is közelebb került egymáshoz, azaz a korábbinál jóval kevesebbet bukunk, ha árukosarunkat a legolcsóbb bolt helyett a legdrágábban vesszük meg. A Pénzcentrum-kosarat a kiválasztott üzletekben átlagosan 9,1%-kal vásároltuk meg drágábban, mint egy évvel korábban.
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást szemléltető grafikonon jól látszik, hogy a Metro radikális áremelése bőven elég volt az első hely elvesztéséhez, melyet szokásához híven az Auchan szerzett meg nagy vetélytársától. A Tesco sem maradt persze adósa a népnek: 6% feletti mértékű kosarunkra vetített áremeléssel elnyerte a második legdrágább üzlet címet a mezőnyben, a Plus pedig hard diszkont modellje ellenére szintén felfért a dobogóra. Míg egy hónapja a legolcsóbb és legdrágább üzlet közti eltérés a végszámlában csaknem 27%-ra rúgott, addig mostanra ez a differencia a 15%-ot sem éri el.
Az előző év azonos hónapjához képest bekövetkezett termékenkénti árváltozást ábrázoló grafikonhoz egyre nehezebb tartalmas megjegyzést hozzáfűzni. Az étolaj ára gyakorlatilag elszabadult és majdnem megduplázódott a mögöttünk álló év során, a dobogón pedig immár 50% feletti drágulásával szinte csak szerénykedik a sokáig listavezető finomliszt. Kosarunkért a kiválasztott üzletekben átlagosan 9,1%-kal fizettünk többet mint egy évvel korábban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Na, ki a király?
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban