20 °C Budapest

Méreteset botlott a Plus: már a diszkont sem a régi?

Pénzcentrum
2008. április 14. 05:40

Újra első a Metro, tévelyeg a Plus Jelentős drágulást hozott az elmúlt hónap a Pénzcentrum.hu árukosarára vetítve, akárhogy nézzük, a havi 2,6%-os átlagos áremelkedés nem fest éppen barátságos képet. Termékszinten ismét az étolaj vitte a pálmát, márciusról áprilisra ugyanis itt 9%-ot meghaladó volt a drágulás mértéke, az előző év azonos időszakához képest így most átlagosan 75%-kal kell többet fizetnünk a nélkülözhetetlen alapanyagért. Az üzletek közti versenyben trónfosztás következett be: elvesztette néhány hónapig tartott első helyét az Auchan, a Metro ugyanis egy nem éppen árcsökkenéssel jellemezhető hónapban mérsékelte árszintjét, így ismét aranyérmes tudott lenni. A Plus ugyanakkor kiárazta magát saját kategóriájából, a kemény diszkontok közül, ugyanis még a Tescónál is drágább tudott lenni. Lássuk a részleteket!

A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.

A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.

Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.

Az üzletenkénti árváltozást szemlélve egyértelmű, hogy árral szemben ment a Metro az első hely visszaszerzése érdekében, érdemes azonban egy pillantást vetni a magát kemény diszkontként aposztrofáló Plus árszintjére is, mely kosarunkra vetítve a vizsgált pillanatban meghaladta még a jóval szélesebb áruválasztékkal és hagyományosan nem a legalacsonyabb árakkal operáló hipermarket, a Tesco szintjét is.


Az előző év áprilisához képest bekövetkezett árváltozást termékenként bemutató grafikon egyértelműen az étolaj aggasztó mértékű drágulását mutatja, a toplistán pedig továbbra is a liszt és a kenyér szerepel még dobogós helyeken... csupa olyan termék, mely egyetlen háztartásból sem hiányozhat. Összességében kosarunk egésze a vizsgált üzletek árait alapul véve egy év alatt átlagosan csaknem 10%-kal drágult.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.

Az árak nem hazudnak...

Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 12. péntek
Gyula
15. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm