Amennyiben a szöveges mobilüzenetek (sms) és a letölthető adatforgalom barangolási díjaiban július 1-jéig nem törik le az árakat a szolgáltatók, Brüsszel az uniós szabályozás mellett dönthet - írja a Népszabadság.
Az EU bizottságának terve abba a folyamatba illeszkedik, amellyel az unió általában is igyekszik közös nevezőre hozni a mobiltelefonáláskor esedékes díjakat - mégpedig Európa belső piacára hivatkozva. A tavalyi, drasztikus roamingdíj-csökkentés egyes esetekben 70 százalékos árvisszaeseést is eredményezett, de csak a hangalapú szolgáltatásokra vonatkozott, az sms-ekre és a WAP-ra nem. A kiskereskedelmi árat, amely most is tovább csökken, a kezdeményezett hívások esetén percenként 49 eurócentben (mintegy 128 Ft), a fogadott hívásoknál pedig 24-ben rögzítették. A döntés hosszas eljárást követelt meg az Európai Bizottság, az EU (tagállami) tanácsa, valamint a belső piaci kérdésekben az utóbbival egyenértékű Európai Parlament között.
Rob Conway, az európai szolgáltatókat tömörítő szövetség elnöke úgy vélte: együttműködnek Brüsszellel, de az adatátvitelnél a szolgáltatók maguk is éves 40 százalékos tarifacsökkentést irányoztak elő. Ellenzik a kiskereskedelmi ár európai szabályozását. Az EU kimutatása szerint az adatroamingnál az ár 25 eurócent és hét euró között, szélsőséges mértékben tér el.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








