Forrósodó étolaj-ár Miután decemberről januárra elszálltak az árak, az utóbbi hónapban fújhattak egyet a vásárlók, hiszen a további drágulás még várat magára. Legfrissebb bevásárló körképünkből persze azt is láthatjuk, hogy az árak a markáns emelkedést követően elért szinten stabilizálódtak. Az üzletenkénti és termékenkénti bontás persze tartogat érdekességeket: továbbra is őrzi vezető pozícióját a korábban csak pünkösdi királyságra képes hipermarket, az étolaj piacán pedig forrósodik a helyzet: már a lisztet is megelőzte a drágulási listán. Lássuk, hol a legérdemesebb megvásárolni árukosarunkat!
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást vizsgálva megállapíthatjuk, hogy a Metro kosarunkra vetítve 2,8%-os havi áremelése soknak bizonyult ahhoz, hogy versenyben maradjon a legolcsóbb üzlet pozíciójáért, melyet így ismét az Auchan kaparintott meg. A Metro drágulásával majdnem utolérte a Plus-t és a korábbi stabil aranyérmes helyről becsatlakozott a középmezőnybe. Kíváncsian várjuk, meddig tarthat ez a meglepő állapot. A Kaiser's januárban kicsit túlemelte magát, így most visszább vett áraiból, de még így is magasan a legdrágább az összeállításban szereplő vetélytársaitól teljesen eltérő üzleti modellt követő üzlet a kosarunkra vetítve. A lista tetején kezd helyreállni a világ rendje: a Tesco is visszakövetelte a második legdrágább üzlet címét.

Az előző év azonos időszakához képest mért árváltozást bemutató grafikonunkon ezúttal hosszú idő óta először elvesztette drágulási aranyérmét a finomliszt. A trónról az étolaj taszította le, melynek ára hónapról-hónapra jelentős mértékben emelkedik, egy éves távlatban pedig már az 55%-ot is meghaladja a drágulás mértéke.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Megvédte elsőségét az Auchan
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








