A plázák nyitásával, és egyre fényesebb kínálatával sokszor elcsábítják a vevőket az utcai árusoktól. Így az idén na karácsonyi vásárokon részt vevők nem tudják mire számíthatnak - írja a Népszabadság.
A bizonytalanság ellenére mintegy 5-25 százalékkal nőtt a vásárokon részt vevő árusok száma, mivel sokan a külföldiekben bíznak. Emiatt a szervezők az árakon sem emeltek az előző karácsonyhoz képest, mivel tartottak attól, hogy a régi kereskedők elmaradnak.
A 6-7 éve nagyjából állandó árszint mellett a kereskedők 30-40 százaléka évről érve cserélődik. A kínálat pedig jó irányba halad, egyre inkább a karácsonyi, ünnepi jellegű árukra helyezik az árusok a hangsúlyt. A szervezők is támogatják ezt a folyamatot, így a kézművesek árengedményt, és előfoglalási kedvezményt is kaptak. Külföldön is ez a tendencia, ott a kézművesek és iparművészek 400 euróval (101 200 forint) olcsóbban települhetnek ki mint a többi árus.
November utolsó hetében szinte minden helyszínen megnyitottak a karácsonyi vásárok, a helyekre kétszeres volt a túljelentkezés. Ráadásul a tavaly szilveszterkori hatalmas forgalom miatt idén is kint szeretnének maradni december végéig az árusok, bízva az idei érdeklődésben is.
Új helyszín idén a Podmaniczky tér, és a Fehér út az Árkádnál, viszont nem lesz vásár a Nyugati téren. A legjobb helyek a Vörösmarty tér, illetve a Deák Ferenc utca, és a Városház park, mivel itt gyakran fordulnak meg külföldi vevők is. Sok helyen ezért alapos szűrésen kellett részt venni a jelentkezőknek, Debrecenben például egy öttagú zsűri határozta meg, hogy ki vehet részt a városképet egy hónapig meghatározó vásáron.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében