Az amerikai terjeszkedés csak az első lépés volt egy hihetetlenül dinamikus nemzetközi terjeszkedési folyamatban - állítja a Tesco vezérigazgatója, aki szerint a következő lépésként várhatóan Indiában terjeszkednek és nem zárható ki, hogy megjelennek az orosz piacon is.
Egy évtizeden belül árbevételének több mint felét az Egyesült Királyságon kívüli piacokról kívánja realizálni a Tesco - állítja Sir Terry Leahy, a társaság vezérigazgatója a The Times-nak adott interjújában. Az angol eredetű kiskereskedelmi lánc jelenleg mintegy 18 ezer milliárd forintra tehető éves bevételének még háromnegyedét a szigetországban gyűjti be, de november elsejétől 13 üzlethelyiséggel elindította kereskedelmi tevékenységét az USA-ban, mellyel nagy lépést tett a már korábban Kelet-Közép Európában (így többek között Magyarországon) megkezdett nemzetköziesítés útján.
A Tesco első embere szerint az 50%-os limit átlépése az árbevételben nem várható 5 éven belül, de számításaik szerint 10 évnél már kevesebbet kell a nagy eseményre várni. A diverzifikációban az USA-nak mindenképpen fontos szerep jut, de közel sem a legfontosabb, ugyanis más országokra vonatkozóan is kimondottan ambiciózus terjeszkedési terveket dolgoztak ki: elsők között foglalkoznak az indiai terjeszkedés gondolatával és nem zárható ki az sem, hogy a Tesco betör az igen dinamikusan fejlődő orosz piacra is. "Folyamatosan figyelünk a világon minden piacot" - állítja Sir Terry Leahy.
Maga az interjú azért tekinthető mérföldkőnek a Tesco történelmében, mert ez az első alkalom, hogy a társaság nyíltan beszél földrajzi terjeszkedési terveiről és többé-kevésbé konkrétan nevez meg célországokat. Korábban a cég mindig csak pénzügyi célokat tűzött ki maga elé, illetve arról beszélt, hogy hány üzletet kívánnak nyitni és mekkorára kívánják növelni eladóterületüket, azonban a "hogyan" és a "hol" kérdésekre általában nem adták meg a válaszokat. Az amerikai terjeszkedés előtt szakmai körökben ugyan már terjedtek arról pletykák, azonban a társaság az utolsó pillanatig kivárt a bejelentéssel, mely a stratégia fontos részét képezte.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Sir Terry cáfolta azon korábbi spekulációkat, miszerint az amerikai terjeszkedéssel vezetőváltás felé is haladna a vállalat és kifejtette: reményei szerint az elkövetkezendő években még marad a vezérigazgatói székben. A jelenleg 51 éves menedzser 1997 óta van posztján.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


