Az egész világon londoni idő szerint szombatra virradó éjjel éjfél után egy perccel kezdték meg árusítani az utolsó, hetedik Harry Potter kötetet, összesen 93 országban. Világszerte és Magyarországon is csúcsokat döntöget mind a könyv, mind a filmek - olvasható a Napi Gazdaságban.
Magyarul a kötetek az Animus Kiadó Kft. gondozásában jelentek meg, 1999 óta a megjelent hat kötet kiemelkedőnek számító, mintegy 1,2 millió példányban kelt el. Balázs Istvánnak az Animus társtulajdonosának elmondása szerint a tavaly kiadott kötetből, a Félvér Hercegből eddig 189 ezer példány kelt el, ez hozzávetőlegesen 800 millió forintos forgalmat jelent.
Külfölddel ellentétben azonban üzleti szempontból nem váltott be minden hozzá fűzött reményt a varázsvilág történetének díszkiadásban történő megjelentetése, ugyanis a sorozat első részéből készített 4000 forintos kiadvány iránt kevesen érdeklődtek.
Mivel a piac kicsi ahhoz, hogy megtérüljön a befektetés, ezért Balázs szerint nem folytatják tovább a díszkiadást. Nehezen indul a külföldön népszerű hangoskötetek értékesítése is, eddig 960 darabot adtak el belőlük, ez még nem hoz nyereséget.
A könyvsorozat kötetei eddig 64 nyelven, összesen 325 millió példányban keltek el. Szombat hajnal folyamán a legnagyobb brit könyvesbolthálózat, a WH Smith 15 könyvet adott el másodpercenként. Nagy-Britanniában az első két óra alatt 100 ezer példány kelt el, ezzel elérve az abszolút rekordot.

Te is így adod el a cuccaidat a Vinted-en, Facebook-on? Most érkezett, brutál NAV-bírságot kaphatsz!
A közhiedelemmel ellentétben bizonyos értékhatár felett a neten eladott használt holmink után is adózni kell, bizonylatot kell kiállítani, nyilvántartást vezetni.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


