Eladta magyar érdekeltségét a Tele2, ezzel végleg kivonult a hazai vezetékes távközlési piacról - jelentette be ma délelőtt a svéd társaság. Az ügylet még a magyar versenyhatóságok jóváhagyására vár, de amennyiben megszületik, úgy a vevő, a HTCC (Hungarian Telephone and Cable Corporation) 40 millió svéd korona készpénzt fizet.
40 millió svéd koronát, azaz mintegy egymilliárd forintot fizet az amerikai bejegyzésű HTCC a Tele2 magyarországi divíziójáért, s ezzel a magyar távközlési piacon tovább erősíti pozícióit, amennyiben a versenyhivatal a tranzakciót jóváhagyja. Bár az ügylettel a hazai piac gyakorlatilag duopollá válik, az engedély megtagadásától valószínűleg nem kell tartania a feleknek, hiszen az amúgy is domináns Magyar Telekommal hatékonyabban veheti majd fel a versenyt a megerősödött HTCC, mely korábban az Invitelt is felvásárolta.
A Tele2-nek Magyarországon nem sikerült olyan erős pozíciót kiépítenie, ami indokolta volna, hogy a nemrég bekövetkezett stratégiai irányváltás után is aktív maradjon hazánkban, így a cég a kivonulás mellett döntött. 2007 májusában az alternatív távközlési szolgáltató 490,000 vonalas ügyféllel rendelkezett, és tavalyi bevétele 374 millió svéd korona, EBITDA-ja pedig 31 millió svéd koronás veszteség volt.
A tőzsdén jegyzett svéd anyacégnek, a Tele2-nek mintegy 20 millió svéd koronás könyv szerinti nyeresége keletkezik a tranzakción, a 40 millió koronás készpénzes vételár hitelek és készpénz nélkül értendő. A verseny várható erősödése miatt a hír semmiképpen nem kedvező a Magyar Telekom-nak, azonban az elemzői modellekben ezzel a tényezővel vélhetően már számoltak a szakértők, így az árfolyamra nem valószínű, hogy emiatt különösebb nyomás nehezedne.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








