A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában megállapította, hogy a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft., valamint a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A két vállalkozás tavaly kiadott reklámújságjaiban néhány termék áráról nem megfelelően tájékoztatta vásárlóit, emiatt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH a versenyfelügyeleti eljárás során megállapította, hogy a két eljárás alá vont társaság tavaly több ízben is megtévesztette fogyasztóit. A "Májusi Vásártér" című reklámújságban a Hauraton Recyfix gyeprács, illetve az Adria Kombi merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbben tüntették fel a 2006. április 26. és május 15. közötti időszakban. A medence esetében ugyanebben a kiadványban a "Kert, szabadidő 124 oldalon" című reklámkatalógusra hivatkozva azt is ígérték, hogy a reklámozott ár az akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes. A "Fűtés Magazin" című reklámújságban a 2006 szeptember 13 és október 16 közötti időszakra hirdetett Tanagra kandalló tekintetében a két vállalkozás azt a látszatot keltette, hogy a reklámozott áron nem csak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapja a vásárló. Mindezek miatt a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft-nek és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft-nek egyaránt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.
A bírság összegének alapja a reklámköltség volt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a győri áruházban limitált mennyiségben ugyan, de a meghirdetett áron adták a gyeprácsot, azaz a fogyasztói panaszokat elfogadták és megfelelő módon kezelték. A versenyhatóság azonban nem tekintette enyhítő körülménynek, hogy a reklámújságok hátlapján "Az esetleges nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk" szöveg szerepel. Az eljárás alá vontak ugyanis nem mentesülhetnek a versenyjogi következmények alól azzal, hogy saját nyilatkozatot tesznek. Minden vállalkozástól elvárható, hogy reklámkatalógusainak nyomdai anyagát kellő gondossággal ellenőrizze a terjesztés megkezdése előtt. Jóllehet a Bricostore Kereskedelmi Kft.-t 2000-ben egyszer már elmarasztalta a GVH, ezt mégsem értékelte súlyosbító körülményként. A legutóbbi versenyjogsértés óta ugyanis már több mint öt év eltelt.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








