Megtévesztett a barkácsáruházlánc

Pénzcentrum
2007. április 4. 11:24

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában megállapította, hogy a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft., valamint a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A két vállalkozás tavaly kiadott reklámújságjaiban néhány termék áráról nem megfelelően tájékoztatta vásárlóit, emiatt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.

A GVH a versenyfelügyeleti eljárás során megállapította, hogy a két eljárás alá vont társaság tavaly több ízben is megtévesztette fogyasztóit. A "Májusi Vásártér" című reklámújságban a Hauraton Recyfix gyeprács, illetve az Adria Kombi merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbben tüntették fel a 2006. április 26. és május 15. közötti időszakban. A medence esetében ugyanebben a kiadványban a "Kert, szabadidő 124 oldalon" című reklámkatalógusra hivatkozva azt is ígérték, hogy a reklámozott ár az akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes. A "Fűtés Magazin" című reklámújságban a 2006 szeptember 13 és október 16 közötti időszakra hirdetett Tanagra kandalló tekintetében a két vállalkozás azt a látszatot keltette, hogy a reklámozott áron nem csak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapja a vásárló. Mindezek miatt a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft-nek és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft-nek egyaránt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.

A bírság összegének alapja a reklámköltség volt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a győri áruházban limitált mennyiségben ugyan, de a meghirdetett áron adták a gyeprácsot, azaz a fogyasztói panaszokat elfogadták és megfelelő módon kezelték. A versenyhatóság azonban nem tekintette enyhítő körülménynek, hogy a reklámújságok hátlapján "Az esetleges nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk" szöveg szerepel. Az eljárás alá vontak ugyanis nem mentesülhetnek a versenyjogi következmények alól azzal, hogy saját nyilatkozatot tesznek. Minden vállalkozástól elvárható, hogy reklámkatalógusainak nyomdai anyagát kellő gondossággal ellenőrizze a terjesztés megkezdése előtt. Jóllehet a Bricostore Kereskedelmi Kft.-t 2000-ben egyszer már elmarasztalta a GVH, ezt mégsem értékelte súlyosbító körülményként. A legutóbbi versenyjogsértés óta ugyanis már több mint öt év eltelt.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 24. kedd
Eszter, Eliza
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?