Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában megállapította, hogy a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft., valamint a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A két vállalkozás tavaly kiadott reklámújságjaiban néhány termék áráról nem megfelelően tájékoztatta vásárlóit, emiatt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH a versenyfelügyeleti eljárás során megállapította, hogy a két eljárás alá vont társaság tavaly több ízben is megtévesztette fogyasztóit. A "Májusi Vásártér" című reklámújságban a Hauraton Recyfix gyeprács, illetve az Adria Kombi merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbben tüntették fel a 2006. április 26. és május 15. közötti időszakban. A medence esetében ugyanebben a kiadványban a "Kert, szabadidő 124 oldalon" című reklámkatalógusra hivatkozva azt is ígérték, hogy a reklámozott ár az akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes. A "Fűtés Magazin" című reklámújságban a 2006 szeptember 13 és október 16 közötti időszakra hirdetett Tanagra kandalló tekintetében a két vállalkozás azt a látszatot keltette, hogy a reklámozott áron nem csak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapja a vásárló. Mindezek miatt a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft-nek és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft-nek egyaránt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.
A bírság összegének alapja a reklámköltség volt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a győri áruházban limitált mennyiségben ugyan, de a meghirdetett áron adták a gyeprácsot, azaz a fogyasztói panaszokat elfogadták és megfelelő módon kezelték. A versenyhatóság azonban nem tekintette enyhítő körülménynek, hogy a reklámújságok hátlapján "Az esetleges nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk" szöveg szerepel. Az eljárás alá vontak ugyanis nem mentesülhetnek a versenyjogi következmények alól azzal, hogy saját nyilatkozatot tesznek. Minden vállalkozástól elvárható, hogy reklámkatalógusainak nyomdai anyagát kellő gondossággal ellenőrizze a terjesztés megkezdése előtt. Jóllehet a Bricostore Kereskedelmi Kft.-t 2000-ben egyszer már elmarasztalta a GVH, ezt mégsem értékelte súlyosbító körülményként. A legutóbbi versenyjogsértés óta ugyanis már több mint öt év eltelt.
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.