Egyre több fórumon találkozhatunk azokkal a pletykákkal, melyek szerint az internetes szegmens egyik leginnovatívabb vállalata, a Google be akar lépni a mobiltelefon szegmensbe. A mobilkészülék fejlesztési projektet a legújabb találgatások szerint Switch kódnévre keresztelték. Érdemes egy-egy ilyen felvetés kapcsán megnézni, valóban racionális lépés lehet-e az adott vállalat részéről az új szegmensbe történő belépés.
A Google esetében sok ésszerű indokot nem tudunk felhozni, tekintettel arra, hogy a mobiltelefon készülékek piacán öldöklő verseny zajlik, a Nokia és a Motorola így csak jövedelmezőségének rovására képes piaci részesedést nyerni konkurenseitől a hatalmas árnyomás miatt.
Alapvetően érdemes leszögezni, hogy a Google eddig szoftver területen alkotott maradandót, a hardver szegmensben azonban nincs tapasztalata. Ha ehhez azt is hozzávesszük, hogy a jósolt lépéssel számos olyan konkurenst szerezhet magának, akik most együttműködő partnerei, méginkább kacsának tekinthetjük a felröppent híreket. (Jelenleg többek között a Samsung is a Google keresőalkalmazásával feltöltve árulja készülékeit, ha azonban a cég közvetlen versenytársa lesz, vélhetően áttér a Yahoo vagy a Microsoft motorjára.)
A Google a pletykákhoz csak annyit tett hozzá, hogy a mobil alkalmazásokat stratégiai fontosságúnak tekinti, további kommentárt azonban nem fogalmaztak meg. A Wall Street Journal értesülései szerint egyszerűen arról van szó, hogy a cég egy eddigieknél is szofisztikáltabb mobilos alkalmazást fejleszt.

Itt a 2025-ös nagy fűnyíróteszt: ezek a legjobb akkus gépek most a piacon, meglepő nevek a toplistán
Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


