12 °C Budapest

Beszólt a tévécsatorna feje: hazugsággyár és taktikázás...

Pénzcentrum
2007. február 20. 05:30

A News Corp. médiabirodalom feje, Rupert Murdoch legfrissebb nyilatkozataival hatalmas vihart kavart a piacon, amikor kiemelte, hogy a Fox Business Channel néven indított új üzleti csatornájuk sokkal vállalkozásbarátibb hangvételű lesz, mint a rivális CNBC.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Médiapiaci szakértők szerint már most beindult a Fox szokásos hazugsággyára és taktikázása, ami a Fox News Channel egy évtizeddel ezelőtti bevezetésekor rendkívül sikeresnek bizonyult. A News esetén a Fox egyértelmű támadást intézett a CNN ellen, melyet Clinton News Network-ként aposztrofált, saját szlogenjében viszont a hírek fair és kiegyensúlyozott tálalását hangsúlyozta.

A CNN ügyet sem vetett a törtető mini-szereplőre, akinek nézettsége elhanyagolható volt, Clinton botrányai azonban hamar óriási nézősereget toboroztak Murdoch csatornájának, mely mostanra magabiztosan utasítja maga mögé a korábban besározott CNN-t.

Szakértők a legfrissebb akció kapcsán azonban úgy vélik, hogy a vállalkozásbarát szemlélet kommunikálása visszafelé sülhet el, sokakban ugyanis azt az érzetet keltheti, hogy az új csatorna nem ad majd korrekt tájékoztatást a céges botrányokról, melyekből egyre több van.

Nem árt tudni, hogy az 1989 óta piacon lévő CNBC az Egyesült Államok 110 millió háztartásából több mint 90 millióban jelen van, a Fox viszont csak 30 millióban lesz fogható kezdetben.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 27. szerda
Szabina
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?