19 °C Budapest

Megőrizte vezető szerepét, és minden téren sikeres évet zárt 2006-ban a T-Mobile

Pénzcentrum
2007. február 5. 11:14

2006 a T-Mobile eddigi legsikeresebb éve volt, a szolgáltató az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl stabilan őrizte piacvezető pozícióját, valamint innovációs elsőségét.

A forgalmazó SIM kártyák változását tekintve a T-Mobile szerezte a legtöbb új ügyfelet 2006-ban. Az előfizetői szám növekedésében egyre jelentősebb szerepet játszik a kizárólag a mobilcégnél elérhető HSDPA, azaz a gyors mobilinternet, amelyet Magyarországon a T-Mobile elsőként vezetett be és egyedüliként szolgáltat.

A háromszereplős mobilpiacon a piacrész változását tekintve a T-Mobile hosszú évek óta a legbiztosabban őrizte elsőségét, és a forgalmazásban résztvevő SIM kártyák* száma alapján 2006-ban 262 000 új ügyféllel a legnagyobb növekedést könyvelhette el. Az inaktív, tehát 3 hónapja nem használt SIM kártyák száma és aránya a szolgáltatónál tovább csökkent, és az előző év végén 5,07%-kal a hazai mobilpiacon a T-Mobile-nál volt a legkisebb.

Az üzleti terv teljesítését a felhasználói aktivitás, így a mobilinternet, az integrált termékek bevezetése, a mobil vásárlás, a multimédiás szolgáltatások (MMS, videotelefon, mobil tévézés) iránti növekvő érdeklődés, és az egységes T-Pont hálózat kialakítása jelentős mértékben segítette. A mobiltelefon szerepe átalakulóban van, a beszélgetésen túl egyre több területen válik nélkülözhetetlenné. A tavalyi évben a T-Mobile ügyfelei pl. 800 000 alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web'n'walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Az ügyfélszám növekedésében egyre meghatározóbb szerepet játszik az adatátvitel. Az új előfizetések jelentős része ugyanis a mobilinternethez kapcsolódik. A T-Mobile 2006-ban az előző év végéhez képest 55%-kal növelte internet-előfizetőinek számát. Sok ügyfél a hordozható számítógéphez, a telefon mellett másodikként internetezésre használt eszközhöz vásárol SIM kártyát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T-Mobile éppen ezért versenytársait jelentősen megelőzve tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t. A szolgáltató 23 városra kiterjedő harmadik generációs hálózata az új innovatív technológiának köszönhetően mobilhálózaton elérhetővé vált a kompromisszumok nélküli, jelenleg akár 3 Mbps sebességű szélessávú hozzáférés. A HSDPA-hálózat decemberre a lakosság 28%-a számára elérhető volt, és ahhoz kapcsolódóan a T-Mobile az egész piacra hatást gyakorló akcióval erősítette meg vezető szerepét. Az elsőként a szolgáltatónál megvásárolható notebook+netkártya+szélessávú netet tartalmazó akciós csomagból december végéig a mobilcég közel 6000-et értékesített. A siker jelzi, hogy a mobilhálózaton elérhető internet a felhasználók szemében ma már valós alternatíva.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

"Fordulóponthoz érkeztünk" - hangsúlyozza a 2006-os évet értékelve és az idei terveket összefoglalva Winkler János, a T-Mobile vezetője. "Gondoljunk bele, hogy életünk jelentős részét valamilyen - kisebb vagy nagyobb - képernyő előtt töltjük. Munkánkhoz, a szórakozáshoz, az információk megszerzéséhez és a kapcsolattartáshoz valamilyen kijelző vagy képernyőt tartalmazó eszközt, leggyakrabban számítógépet vagy mobiltelefont használunk. Olyan mennyiségű információból választhatunk, amelynek töredékét sem tudjuk feldolgozni, és egyre inkább arra törekszünk, hogy lehetőleg a számunkra érdemlegesek vagy érdekesek jussanak el hozzánk, lehetőség szerint bárhol és bármikor, amikor nekünk szükségünk van rá. A mobiltelefonnak köszönhetően személyessé váló kommunikáció után így a tartalomszolgáltatás, a reklámok és a minket érdeklő információk is személyre szabottak lesznek. A mobilszolgáltatók felelőssége és szerepe óriási. A HSDPA-nak, azaz a gyors mobilinternetnek és az egyre okosabb, a felhasználói elvárásoknak egyre jobban megfelelő eszközöknek köszönhetően minden feltétel adott ahhoz, hogy a T-Mobile "képernyővállalatként" helytől és időtől függetlenül biztosítsa előfizetőinek a személyre szabott információkat és megoldásokat." Winkler János hozzáteszi: "2006-ban az első és legfontosabb lépéseket megtettük, idén pedig ezen az úton haladva formáljuk tovább az információs társadalom ma még csak körvonalakban sejthető, sokkal érdekesebb és izgalmasabb új korszakát."

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. május 18. szerda
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?