6 °C Budapest

Ha szerencséd van fizetnek, ha nincs akkor...

Pénzcentrum
2006. február 13. 09:40

Nagy a különbség a kötelező gépjármű-biztosítók kárrendezési ideje között - állítják a megkérdezett márkaszervizek. Néha adminisztrációs hiba, máskor a kártérítési jogalap el nem ismerése, vagy egyszerűen elérhetetlenség a csúszás oka - írja a Világgazdaság

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Nagy a különbség a kötelező gépjármű-biztosítók kárrendezési ideje között – állítják a megkérdezett márkaszervizek. Néha adminisztrációs hiba, máskor a kártérítési jogalap el nem ismerése, vagy egyszerűen elérhetetlenség a csúszás oka – írja a Világgazdaság
Végtelennek tűnik a panaszáradat, amikor az autószervizek a biztosítók kárrendezési fegyelméről nyilatkoznak. Azt mondják, mindig is bajos volt a biztosítókat fizetésre bírni, ez pedig csak romlott a verseny erősödésével és a biztosítóegyesületek újabb piachódításaival. Az országosan is ismert, legnagyobb márkaszervizek fővárosi javítóüzemeinél azt sérelmezték a biztosítókkal szemben, hogy nehezen ismerik el a kárt. Ez a gyakorlatban a kárfelvétel és a fizetési kötelezettség kiadása között eltelt idő hosszúságát jelenti, ezalatt a szerviz a javítást sem kezdheti meg. Egy karambolos autó szervizbe kerülése és kigördülése között átlagosan két hét-egy hónap, de rossz esetben akár három hónap is eltelhet. A kárügyintézéssel kapcsolatos késések elsősorban a kárfelvétel és az elfogadás közötti idő hosszúságából, a nehézkes telefonos elérhetőségből és adminisztratív problémákból adódnak - mint például bizonyos dokumentumok és adatok hiánya, rosszul kitöltött nyomtatványok vagy számlák.
A legtöbb panasz a fővárosban a MÁV Általános Biztosító Egyesületre (MÁVBE) és az OTP Garancia Biztosítóra érkezett, de sokan nem voltak megelégedve a hosszadalmas kárügyintézés miatt a TIR és a Köbe biztosítóegyesület, valamint a Posta Biztosítóval.
A legjobb kapcsolatuk a vezető biztosítókkal van a szervizeknek. Közülük a nagyobbak – a Generali és az Allianz ügyfeleinél – a kisebb károk saját kezű felvételét is megtehetik az ügyintézés meggyorsítása érdekében. Korrekt kárrendezésről beszélnek a szervizek még a legfeljebb hónapon belül megoldott eseteknél is.

A hosszadalmas kárrendezés a kevésbé tőkeerős szervizek életét keseríti meg erőteljesen. A márkakereskedéssel együttműködő nagyobb műhelyek képesek akár ötvenmillió forint kinnlevőséggel is folytatni az üzletet, erre azonban a kis szervizek nem képesek. A lassan fizető biztosítók ügyfeleit elküldik, vagy valamilyen gyors megoldásra kérik őket. Ilyen lehet a készpénzes kiegyenlítésen felül a casco biztosításra felvett javíttatás, ez esetben a cascóra kifizetett összeget később a balesetben vétkes fél kötelező biztosítója fizeti meg. Az eljárás alatt gyorsabban visszakapja az ügyfél az autóját, ám rengeteg adminisztratív terhet vesz a nyakába. Újabban a piacvezető biztosítók aktív kárrendezési termékeivel is el lehet már kerülni a hosszú kárrendezési procedúrákat. E szolgáltatásnál a biztosító maga jár el a vétkes fél kötelező biztosítójánál és hajtja be a biztosítási összeget. Időközben pedig megelőlegezi az ügyfél autójának javíttatását.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. december 1. szerda
Elza
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?