14 °C Budapest

Pezsgősüvegek milliói lephetik el az országot

Pénzcentrum
2005. december 28. 09:46

Stagnálásra vagy kismértékű csökkenésre számít az idei pezsgőértékesítésben a piacvezető Törley Pezsgőpincészet Kft. A csoport decembertől nem visszaváltható palackokban forgalmazza termékeit, de az átállás miatti pezsgőáremelést csak jövőre hajtja végre. - írja a Világgazdaság

Stagnálásra vagy kismértékű csökkenésre számít az idei pezsgőértékesítésben a piacvezető Törley Pezsgőpincészet Kft. A csoport decembertől nem visszaváltható palackokban forgalmazza termékeit, de az átállás miatti pezsgőáremelést csak jövőre hajtja végre. – írja a Világgazdaság
Pezsgősüvegek milliói lephetik el az országot a karácsonyi és szilveszteri ünnepek után, mivel ezeket a palackokat december elseje óta nem lehet visszaváltani. A környezetvédők arra figyelmeztetnek, hogy az ilyentájt kelendő ital betétes rendszerének megszüntetése növeli a természeti terhelést, amit a szelektív hulladékgyűjtőkkel lehet enyhíteni. Ugyanakkor nem ez a legeredményesebb megoldás, hiszen a színes pezsgősüvegeket cseh és lengyel üvegkohókban olvasztják be, több száz kilométer távolságra.
A pezsgőforgalom stagnálására, illetve egy-két százalékos csökkenésére számít az idén a piacvezető Törley csoport – közölte Vass Gábor, a Törley Pezsgőpincészet (TP) Kft. kommunikációs igazgatója. Pontos értékesítési adatok csak januárban lesznek, mivel az utolsó pillanatokban derül ki, hogy a fogyasztók a decemberi „szezonban”, főként szilveszterre ténylegesen mennyi pezsgőt vesznek.
A tapasztalatok szerint a gyártók és a kereskedők decemberben bonyolítják le az éves forgalom negyven százalékát. A hazai pezsgőpiac ma 24-26 millió palackra tehető, ennek 65 százalékát a Törley-csoport adja. Mintegy 10 százalék jut a kisebb márkákra, 25 pedig az importárukra és a multinacionális élelmiszerláncok saját márkás termékeire. Ez utóbbiak az ACNielsen piackutató cég szerint folyamatosan növekednek.
A német Henkel-Söhnlein tulajdonában lévő Törley-csoport az exporttal együtt várhatóan 13,9 milliárd forintos árbevételt ér el 2005-ben, ez nagyságrendileg megegyezik a tavalyival. A csoport az idén jelentős termékfejlesztést hajtott végre: új kiszerelést alakított ki a Törley és a BB pezsgőknek, piacra dobta a Törley-Tokaji pezsgőt, és beindította a Grand Cinzano forgalmazását is. Ezenkívül a technológia átalakításával a pezsgőgyártást az európai uniós előírásokhoz igazította. Ennek megfelelően a társaság ma már deklaráltan minőségi pezsgőket értékesít. Ez azt jelenti, hogy termékei legalább hat hónapos érlelési időn esnek át.
További változtatásként a csoport december elsejétől átállt az úgynevezett egyutas pezsgőgyártásra, vagyis az italokat nem visszaváltható palackokban hozza forgalomba. Vass Gábor tájékoztatása szerint az új rendszer bevezetése nem járt áremeléssel, vagyis a váltás költségeit az idén a Törley-cégek finanszírozzák. Jövőre viszont már elkerülhetetlen lesz a drágítás, ennek mértékéről a kommunikációs igazgató egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Azt ugyanakkor közölte, hogy a csoport már bejelentette árnövelési szándékát kereskedelmi partnereinek.

Az ágazati tapasztalatok szerint Magyarországon elsősorban a palackonként 300 forint alatti és a 800 forint feletti – prémium kategóriába tartozó – pezsgők fogyasztása növekszik. Az ACNielsen emellett azt is megállapította, hogy továbbra is az édes pezsgők a legnépszerűbbek. A fehér pezsgők szintén dominánsak, mivel az eladások 92 százalékát e termékkör adja. A vörös pezsgőkre 6 százalék jut, míg a fennmaradó hányadot a rozék teszik ki.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem