A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakpolitikai támogatásával áprilisban hirdette meg a COVIDEA ötlet- és startupversenyt. A kiírók a koronavírus által előidézett rendkívüli helyzetben a járvány leküzdését és az új kihívások kezelését segítő elképzeléseket, megoldásokat vártak témától és szakterülettől függetlenül. A felhívás a vártnál is nagyobb érdeklődést váltott ki a pályázók körében, a 2020. május 7-i beadási határidőig magánszemélyek, kis- és középvállalkozások, kutató-fejlesztő intézmények összesen 458 ötletet és projektjavaslatot nyújtottak be.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára a pályázattal összefüggésben hangsúlyozta:
A miniszterhelyettes arról is beszámolt, hogy bár az adatok feldolgozása még zajlik, már most látható, hogy a pályázatok közel fele az egészség- és orvostudomány különböző területeit érinti. Jellemző azonban a pályamunkák változatosságára, hogy közel harmaduk ajánl informatikai és digitalizációs megoldásokat, számos ötlet képviseli a műszaki tudományok területét, vagy foglalkozik gazdasági, oktatási, pénzügyi, jogi témákkal.
Az online pályázati felhívásra egyszerűsített formában lehetett jelentkezni egy rövid projektbemutató dokumentum beküldésével, amelyhez az ötletgazdák fotókat, videókat vagy prezentációkat is csatolhattak. Az értékelés rövidesen megkezdődik, a döntőbe jutó pályázók rövid bemutatkozó videóban fejthetik ki még részletesebben javaslataikat, amelyeket az innovációs ökoszisztéma öt elismert szaktekintélyéből álló zsűri értékel. A pályázatról részletes tájékoztatás az NKFIH honlapján olvasható.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Átment az amerikai szenátuson a 95 milliárd dolláros háborús segély
- Áll a bál a fővárosi futárok körül
- Vitézy Dávid: Karácsony Gergely sok százezer embert küldött el a fenébe
- Szlovákiai medvetámadások: nincs menekvés, ha a vadállat már összeköti az embert és a táplálékot
- Fémcsővel verték eszméletlenre, majd konyhakéssel szúrkálták halálra
- Megjöttek az adatok a magyar átlagfizetésről