A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A 2023. júliusi adatfelvétel eredményei szerint 2023 áprilisához képest a Negyedéves Konjunktúramutató +25-ről +17 pontra csökkent. A 2022 októberétől kezdődő javuló tendenciát követően a vállalkozások helyzetértékelése számottevő visszaesést mutat, a 2022. októberi mélyponthoz képest azonban jelenleg is 7 ponttal magasabb érték tapasztalható.
A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) negyedéves vállalati konjunktúrafelmérésében 350 cégvezető véleményét kérdezték cégük üzleti helyzetéről és kilátásairól. A GVI konjunktúravizsgálatának célja a vállalatvezetők aktuális, rövid távú üzleti várakozásainak feltérképezése, amely a vállalkozók számára az adatfelvétel idején rendelkezésre álló információkra, szubjektív helyzetértékelésükre támaszkodik.
A hazai vállalkozások helyzetértékelése növekvő mértékben bizonytalan, széttartó. A Bizonytalansági Mutató mostani értéke (43 pont) a 2022. július–októberi időszak, valamint a 2021. januári adatok mellett a járványt megelőzően a 2012. október–2013. januári időszakban tapasztalt értékeknek feleltethető meg leginkább.
A vállalkozások vezetői a jelenlegi és a várható jövedelmezőség kivételével pesszimistábban ítélik meg a vizsgált szempontokat a 2023. áprilisi szinthez viszonyítva. Az előző negyedévhez képest a legnagyobb mértékű (23 pontos) romlás az elmúlt féléves termelési szint megítélésében tapasztalható és szintén jelentős mértékű (21 pontos) csökkenés történt a várható termelési szint értékelése szempontjából is.
Az előző év azonos időszakához képest az elmúlt féléves termelési szint (33 ponttal), a jelenlegi rendelésállomány (27 ponttal), a várható termelési szint (21 ponttal), a várható létszám (10 ponttal) és a beruházások várható szintje (7 ponttal) esetén negatívabb a vállalatok jelenlegi helyzetértékelése, a többi mutató esetén pozitívabb. A leginkább kiemelkedő mértékben (25 ponttal) a várható jövedelmezőség megítélése javult az egy évvel ezelőtti időszakhoz viszonyítva.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








