Május 1. és augusztus 31. között 101 032 kárbejelentés érkezett a biztosítókhoz, amelyek ezek nyomán 13 milliárd 124 millió forintot fizettek már ki.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk. Nem véletlenül nőtt az életbiztosításokba érkező megtakarítások nagysága.
Váratlan helyzetek bárkivel előfordulhatnak, amiben a megszokott életszínvonal fenntartása nehézségekbe ütközhet. Egy súlyosabb betegség, baleset miatt akár hónapokra is kieshet valaki a munkából, ha pedig a családfőt érinti mindez, úgy a család elsődleges keresete is kieshet. Ezekre a helyzetekre nem árt anyagilag felkészülni, aminek egyik legalkalmasabb eszköze a kockázati életbiztosítás, amely rokkantság vagy halál, sőt bizonyos esetekben baleset, betegség esetén is anyagi segítséget nyújt. Mindenkinek érdemes kötnie, akinek a jövedelmétől függ a család megélhetése, de akinek jelentős összegű hiteltartozása is van, annak különösen fontos. Tragédia esetén ugyanis a biztosító kifizetése fedezheti akár a teljes fennálló hitelösszeget. Emellett a kockázati életbiztosítások kiegészíthetők olyan fedezettekkel is, amelyek munkanélküliség vagy betegség, rokkantság miatti keresőképtelenség esetén is szolgáltatnak.
Számtalan olyan élethelyzet adódhat, amiben a kockázati életbiztosítások valós segítséget nyújthatnak. A MABISZ által készített kisfilmben biztosítási tanácsadók mesélnek el olyan élettörténeteket, váratlan eseményeket, amivel ügyfeleik találkoztak és amiben az életbiztosítások jelentették a megoldást.
A kockázati életbiztosítások valóban gyors pénzügyi segítséget nyújtanak, ugyanis a haláleseti kifizetés adó- és örökösödési illetékmentes, továbbá nem képezi a hagyaték részét, ezért nem kell megvárni a hosszadalmas hagyatéki eljárás végét a kifizetésig. Ehhez azonban fontos haláleseti kedvezményezettet megjelölni és a családtagokkal közölni a szerződés meglétét, hiszen csak ők tudják értesíteni a biztosítót.
Az elmúlt években egyértelműen erősödött a magyarok öngondoskodási hajlama. Rengeteg friss megtakarítás áramlott az életbiztosításokba: 2020-2022 között összesen több mint 250 milliárd forint az MNB adatai szerint.
Részben az infláció miatt tavaly a megtakarítási termékek helyett a kockázati életbiztosítások voltak a keresettebbek. Március végén meghaladta a 721 ezret a szerződések száma. 2022-ben megközelítette a 60 milliárd forintot a kockázati életbiztosítások díjbevétele.
Ha szeretnél többet megtudni kockázati életbiztosításokról, hogy mekkora összegű biztosítást érdemes kötni, mennyibe kerül, milyen esetekben térít, látogass el a jovotervezes.mabisz.hu edukációs oldalra, ahol mindent megtudhatsz.

(x)
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








