Az elmúlt időszakban ismét a figyelem középpontjába került az arany, mint jegybanki tartalékeszköz,
Úgy tűnik, a hazai családi vállalatok ellenállóbbak az orosz-ukrán katonai konfliktussal szemben, mint a hagyományos cégek, ugyanis jelentős részük számol árbevétel növekedéssel, és a tervezett beruházásokból sem lesz hiány a következő egy évben. Kétharmaduk a jelenlegi helyzet gyors, idei befejezésében bízik, emellett többségük szerint a gazdaság is 3 éven belül visszaállhat a normál kerékvágásba – derült ki a K&H családi vállalatok indexből.
A családi vállalatok meghatározó stabilitást adnak a gazdaságban, hiszen szerkezetük, gondolkodásmódjuk, felépítésük következtében általában ellenállóbbak a gazdasági kihívásokkal szemben, mint a hagyományos cégek. Jó példa erre, hogy a német tőzsde családi vállalatokat magába foglaló indexe (DAXplus Family Index) rendre meghaladja a teljes gazdaságra vonatkozó index növekedés.
A K&H családi vállalatok kutatás legutóbbi eredménye is azt erősíti, hogy a hazai családi cégek stabilabbak, mint a többi vállalat.
Azt látjuk, hogy a magyar családi vállalatok működését kevésbé befolyásolja az orosz-ukrán helyzet. Közel kétharmaduk (64%) várakozásaira kismértékben, 12 százalékukra pedig egyáltalán nincs hatással a fél éve tartó konfliktus, és minden negyedik cég nyilatkozott úgy, hogy nagymértékben befolyásolja következő egy évi pénzügyi és beruházási terveit. A nem családi tulajdonú vállalatok ennél jóval borúsabban terveznek. Ugyan a cégek közel fele (48%) szerint csak kisebb mértékben van hatással várakozásaira a katonai konfliktus, egy jelentős részük (37%) véli úgy, hogy nagymértékben befolyásolja az a cég jövőképét, míg itt is van egy szerencsés réteg (14%), akiknek pénzügyi es beruházási terveit nem érinti a jelenlegi helyzet
– részletezte az eredményeket Ékes Ákos, a pénzintézet családi vállalatok központjának vezetője.
A családi vállalatok a konfliktus befejezését és a gazdaság visszaépülését tekintve is kevésbé borúlátók a nagyvállalati szektornál. Kétharmaduk bízik abban, hogy az még idén lezárul, míg a nem családi cégeknél ez az arány 58 százalék. A családi cégek többsége (54%) szerint a világgazdaság helyzete is 3 éven belül visszatérhet a konfliktus előtti állapotba, míg a nem családi cégek ennél jóval pesszimistábbak (35%)” – részletezte az eredményeket Ékes Ákos.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Technológiafejlesztő és kapacitásbővítő beruházások a láthatáron
A családi vállalatok pénzügyeik alakulását is kedvezőbben látják a hazai és külföldi piacon egyaránt. Ugyan a cégek többsége (53%) változatlan mértékű bevételt vár a hazai piacon, minden harmadik vállalat szerint növekedni fog a belföldi értékesítés árbevétele a következő egy évben. Az exportpiacok esetében is hasonlóan alakulnak a tervek: a cégek 55 százaléka vár stagnálást, de egy jelentős részük (32%) bízik az árbevétel növekedésében. A nem családi cégek ennél kicsit visszafogottabban látják a következő egy évi pénzügyeiket: a hazai piacon 72 százalékuk szerint változatlan mértékű árbevételük lesz, és mindössze 18 százalékuk vár növekedést a következő egy évben. A külföldi értékesítésnél több mint kétharmaduk (67%) vár stagnálást, és minden negyedik cég bevételnövekedést (26%).
A pozitívabb várakozások a beruházási szándékban is tetten érhetők. A családi vállalatok 67 százaléka tervez beruházást, míg a nem családi cégek esetében ez az arány 44 százalék. A családi tulajdonú cégek elsősorban technológiafejlesztésben (32%) és kapacitásbővítésben (31%) gondolkoznak, míg a nem családi vállalatok esetében ez 15, illetve 16 százalék. Habár a családi vállalatok fele (51%) nem tervezi beruházásainak értékét növelni, közel minden negyedik ilyen cég (39%) készül nagyobb összeget elkülöníteni erre a célra a következő 12 hónapban. Ez a nem családi tulajdonú vállalatok esetében szintén visszafogottabb eredményt mutat: közel háromnegyedük (74%) nem szándékozik növelni beruházásai értékét, és csak 28 százalék jelezte azt, hogy igen.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml