Az indoklás szerint az Apple a piaci erejével visszaélve megsértette az európai versenyjogi előírásokat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, amiért az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.
A nemzeti versenyhatóság most lezárult eljárásában a hölgyeknek szánt Parusan hajhullást csökkentő kozmetikumokat (stimuláló sampont és energizáló tonikot) népszerűsítő televíziós, nyomtatott és online sajtóreklámokat, e-DM leveleket, Facebook- és Google hirdetéseket, Youtube-videókat és moziban elhelyezett reklámhordozókat vizsgálta.
Az eljárás során a termékeket gyártó német Dr. Theiss Naturwaren GmbH és leányvállalata, a hazai forgalmazó Naturprodukt Kft. nem tudták megfelelően alátámasztani egyes egészségre vonatkozó állításaikat – így azt, hogy a termékek fokozzák a fejbőr vérkeringését és tápanyag-ellátottságát, erősítik a hajszálakat és teljesen megszüntetik a hajhullást. A kozmetikumok ugyanakkor – mind a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hazai szabályozása, mind a vonatkozó uniós ágazati jogszabály alapján – kizárólag olyan tulajdonságokkal reklámozhatóak, amelyek valósságát a forgalmazó igazolni tudja.
A vizsgálat feltárta azt is, hogy a vállalkozások a Patika Tükör magazinban szerkesztői tartalommal – a nyári hajápolásról szóló, fiktív olvasói levélre válaszoló cikkel – összekötött reklámban hirdették a kozmetikumokat. A reklámhoz kapcsolódó cikk fizetett jellege ugyanakkor nem került megjelölésre, bár a sampon-forgalmazó befolyást gyakorolt annak tartalmára. A burkolt hirdetés így szintén jogsértőnek bizonyult: ugyanis az olvasók számára egyértelmű és könnyen észlelhető módon meg kell jelölni, ha egy sajtótartalom a hirdetővel együttműködve készült.
A magyar versenyhatóság 25 millió forintos egyetemleges bírságot szabott ki a német gyártóra és magyar leányvállalatára. A Versenytanács a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a jogsértőnek talált állítások a kampány kisebb részét érintették, mert a termékek hajhullás csökkentésére vonatkozó alkalmasságát – mint a reklámok fő üzenetét – a cégek megfelelően igazolták, a forgalmazó pedig vállalta, hogy számos intézkedéssel biztosítja a jövőbeni jogkövetést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A burkolt reklámot közzétevő Patika Tükör Kft.-re a GVH 185 ezer forintos bírságot szabott ki, tekintettel arra, hogy a cég már korábban is közzétett szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetést. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette többek között azt is, hogy a magyar vállalkozás elismerte a jogsértést.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








