Szakértők minden évben felhívják a figyelmet: ne adjunk háziállatot - húsvétkor leginkább nyulat - ajándékba, amelyet később jó eséllyel utcára teszünk.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, amiért az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.
A nemzeti versenyhatóság most lezárult eljárásában a hölgyeknek szánt Parusan hajhullást csökkentő kozmetikumokat (stimuláló sampont és energizáló tonikot) népszerűsítő televíziós, nyomtatott és online sajtóreklámokat, e-DM leveleket, Facebook- és Google hirdetéseket, Youtube-videókat és moziban elhelyezett reklámhordozókat vizsgálta.
Az eljárás során a termékeket gyártó német Dr. Theiss Naturwaren GmbH és leányvállalata, a hazai forgalmazó Naturprodukt Kft. nem tudták megfelelően alátámasztani egyes egészségre vonatkozó állításaikat – így azt, hogy a termékek fokozzák a fejbőr vérkeringését és tápanyag-ellátottságát, erősítik a hajszálakat és teljesen megszüntetik a hajhullást. A kozmetikumok ugyanakkor – mind a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hazai szabályozása, mind a vonatkozó uniós ágazati jogszabály alapján – kizárólag olyan tulajdonságokkal reklámozhatóak, amelyek valósságát a forgalmazó igazolni tudja.
A vizsgálat feltárta azt is, hogy a vállalkozások a Patika Tükör magazinban szerkesztői tartalommal – a nyári hajápolásról szóló, fiktív olvasói levélre válaszoló cikkel – összekötött reklámban hirdették a kozmetikumokat. A reklámhoz kapcsolódó cikk fizetett jellege ugyanakkor nem került megjelölésre, bár a sampon-forgalmazó befolyást gyakorolt annak tartalmára. A burkolt hirdetés így szintén jogsértőnek bizonyult: ugyanis az olvasók számára egyértelmű és könnyen észlelhető módon meg kell jelölni, ha egy sajtótartalom a hirdetővel együttműködve készült.
A magyar versenyhatóság 25 millió forintos egyetemleges bírságot szabott ki a német gyártóra és magyar leányvállalatára. A Versenytanács a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a jogsértőnek talált állítások a kampány kisebb részét érintették, mert a termékek hajhullás csökkentésére vonatkozó alkalmasságát – mint a reklámok fő üzenetét – a cégek megfelelően igazolták, a forgalmazó pedig vállalta, hogy számos intézkedéssel biztosítja a jövőbeni jogkövetést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A burkolt reklámot közzétevő Patika Tükör Kft.-re a GVH 185 ezer forintos bírságot szabott ki, tekintettel arra, hogy a cég már korábban is közzétett szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetést. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette többek között azt is, hogy a magyar vállalkozás elismerte a jogsértést.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját