Válságállóbbak, vagy éppen sérülékenyebbek a hazai topéttermek, mint egy átlagos vendéglátóhely? Mutatjuk, melyik fine dining hely zárta veszteséggel a múlt évet.
Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown hálózat, hogy azok egészségesek. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek mellett a fogyasztók kompenzációjára, valamint ismeretterjesztő kampányra kötelezte a franchise lánc üzemeltetőjét.
A GVH tavaly indított vizsgálatot a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft.-vel szemben, mert üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy náluk egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A tudományos álláspont szerint ugyanakkor a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja a bőr öregedését.
A hatóság most lezárult vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai "egészségesek", "bőrkímélőek", illetve "hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez". Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal - különösen az influenza elleni védekezéssel -összefüggésben tett reklámüzenetek.
A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól. A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek.
Ezek keretében visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban (2018 márciusa és 2019 márciusa között) vásárolta első bérletét a szolárium-hálózatban. A vállalkozás továbbá fogyasztói tudatosságot növelő kampányt bonyolít le a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A cégnek emellett belső vállalati megfelelési programot kell bevezetnie és franchise partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések elkerülésében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


